Lär din hund städa
Trix - Lär hunden städa Visst vore det bra om hunden själv kunde plocka undan leksakerna efter sig? Nu kan du lära den att göra just det! Detta behöver du för att lära din hund detta trix: En hund (kan bli svårt annars) Korg eller låda. Hundleksak. Hundgodis. Eventuellt en klicker. Tålamod och ett glatt humör. Så här gör du för att lära din hund att städa: Ställ en korg eller låda nära dig mellan dig och hunden. Lägg en godis i korgen/lådan och uppmuntra hunden att ta godisen. Beröm när hunden stoppar huvudet i korgen/lådan men innan den tagit godisen, efter berömmet får hunden ta godisen. Upprepa tills hunden känner sig säker med korgen/lådan. Placera en leksak i korgen/lådan. Hunden vill säkert undersöka. Beröm så fort hunden nosar på leksaken och upprepa. Ge hunden leksaken och beröm då den är ovanför korgen/lådan. Ge kommando "loss" och beröm då leksaken hamnar i lådan/korgen. Upprepa. Placera leksaken på golvet bredvid korgen/lådan. Belöna då hunden lyfter upp leksaken i början. Dröj sedan med belöningen tills hunden har leksaken ovanför korgen/lådan. Gå sedan vidare så att berömmet kommer då leksaken är i lådan. Lägg in kommandot "städa" eller annat önskat kommando. Kom ihåg att gå sakta fram och upprepa tills hunden förstår vad det är den ska göra.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Bra förslag på ett trix eller tränning. Vår gamla border collie kunde det men inte med leksaker utan mera med papper som låg på golvet. :)
Mvh Ida med djuren!
Medarbetare på blandrashundar.ifokus

frosth - Varför kopiera texten från min artikel då den redan finns på sajten? 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#2 Skulle du inte kunna göra en fortsättningskurs? Där man lär hunden köra dammsugare och skurmopp?
Jag menar så kunde ju Rocky och jag turas om och städa
Väntar förhoppningsfullt
Bättre att putta upp tråden istället för att kopiera text.
#3 Men Du, vilken alldeles förträfflig idé. Men inte behöver man väl turas om att städa med hunden om man har två hundar? Då slipper ju jag så kan dom turas om med varandra 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#3 haha xD
Har en video där jag steg för steg lär dobby att städa
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
nej vad cute! Vad är h'n för ras?
/Helena
Medarbetare på Brukshundraser
#5 Toppenvideo!
Den ska jag komma ihåg!
Gillar förresten den läskiga gubben i bakgrunden ;)

Mopp o damsugare vore underbart om de kunde använda.
Frågan är hur man ska hitta mun vänliga o storleks mässigt lätt använda saker att lära dem att använda
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
#6 han är en blandning mellan papillon, västgötaspets, pudel och griffon 
#7 haha först när jag läste ditt inlägg tänkte jag "va, är pappa med i filmen??" haha han har en tendens att stå i bakgrunden och göra miner
men det måste vara gimli du menar! mamma är så fäst vid honom att hon vägrar ställa undan honom på vinden när julen är slut x'D
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
Söt hund
Ååh skulle vara så bra om Smilla lärde sig dammsuga så slipper jag gå med den varje dag för att få bort hennes vinterpäls som täcker mitt golv som en heltäckningsmatta!
Väntar på fortsättning, haha
Ååh skulle vara så bra om Smilla lärde sig dammsuga så slipper jag gå med den varje dag för att få bort hennes vinterpäls som täcker mitt golv som en heltäckningsmatta!
Väntar på fortsättning, haha
vad kul med den videon skall försöka lära min hund det åxå när jag har haft han ett tag osv när han har vant sej vid nya hemmet :)
http//www.raakisliv.blogspot.com
läs gärna :D