stressad valp
hellu alla glada glador
jag behöver lite tips å råd ang min lillfis :P
för ett par dagarna var vi inne på kristianstadsdagarna, vilket är en festival som pågår ett par dagar här i stan. jag tog med lillan in å angela med moltas.
allt gick kanon, men efter ett par timmar började hon bli stressad.
hur kan jag träna bort detta? med cola kom det liksom självmant och det var inget som jag behövde träna på om jag säger så
hade med lillan på studenten och det reagerade hon rätt bra på förutom vissa höga ljud som var bredvid.
så, överrös mej med en massa tips och råd :D:D
ps, hon är runt 6 månader nu

"allt gick kanon, men efter ett par timmar började hon bli stressad."
Kan väl säga att för en 6-månaders valp är det för länge. Du borde gått hem långt tidigare innan hon blev stressad.
Det tar ett tag innan de kan hänga med hur länge som helst, det blir för mycket intryck på en gång och de blir trötta. Både fysiskt men framför allt mentalt. Då behöver de hem till sin trygga miljö och ladda om batterierna.
1# oki :D:D så kortare stunder istället?
blev lite längre än tänkt eftersom det var sista dagen jag kunde vara inne :( men vi gick hem nästan direkt efter hon börjat bli stressad eftersom jag blev lite orolig för henne
Jag sager precis som #1
Kan väl säga att för en 6-månaders valp är det för länge. Du borde gått hem långt tidigare innan hon blev stressad.
Det tar ett tag innan de kan hänga med hur länge som helst, det blir för mycket intryck på en gång och de blir trötta. Både fysiskt men framför allt mentalt. Då behöver de hem till sin trygga miljö och ladda om batterierna.
Medarbetare på matlust
3# jo men det är lätt att vara efterklok :) nu kan jag mer känna igen tecknen på när hon börjar bli stressad och kan förhindra det :P