Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettklicker-träning-trix
Läst 1065 ggr
[iurochskur]
0

Äggkopps-leken

Jag funderade på hur jag skulle kunna aktivera mina tjejer mera. Då kom jag på att jag kan ju ta 4st äggkoppar och lägga hundgodis under dom. Båda töserna kom på att man skulle välta dom eller lyfta på dom med munnen för att komma åt godiset. Bra sak att tipsa om…

[Forest]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Du kan göra detta även med plastmuggar, jag har typ ikeas plastmuggar (färglada 10 st) jag lägger ut muggarna och sen har jag något gott i nån men så löägger jag även ner något annat i nån kanske en leksak. Man försvårar detta med öka antalet muggar o längden mellan dom. Nu har vi inte kvar ppå ÖoB men vi hade ett pussel för hundar får ett par månadersen denna var kanon bra och jag andvänder dessa "knoppar" även för gömma ute, tanken är att jag sen ska börja med kantarell-sök genom detta :) Så jag gömmer inte bara godis utan Enja belönas för hitta nyckel mm i mugg lr knoppen.

Therese K
0

Denna typ av "hjärngympa" är kanon! Har ovannämnda "spel" från ÖoB och min vovve älskar det Glad Tog henne typ 1,2 sekunder att förstå principen och hon älskar det!

[Forest]
0

2 Ja hundarna älskar det, tycker som du det är enkel bra övning där hunden får andvända nosen isf ögonen :)

[iurochskur]
0

#1 Tack för tipset.

#2 Ja jag ville variera lekarna lite här hemma. Ska kolla efter ett sånt där spel med. Det roliga var att Luna fattade snabbare än Shanti hur hon skulle göra. Shanti såg Luna göra rätt och härmade Luna…hihi.

Therese K
0

# 2 Ja exakt Skrattande

# 3 Hahaha, ja dom kan ha mkt nytta av varandra Flört

Newi har ju "lärt" sig spelet nu. Hon gör det gärna om och om igen, men ska iaf försöka hitta ngt nytt till henne. Synd bara att dom flesta "spel" är så dyra Obestämd

jesse741
0

Jag kör toarullar som jag har häftat ihopa i ena änden, lägger godis under några och några utan, mina hundar älskar den "leken". Hundarna jag har nu välter alla. Men min förra hund schäfern Casper välte bara dom där som det var godis under, dom andra struntade han i. Smart vovve♥

[Forest]
0

6 man kan oxå ta toarulle med godis i och sen ett snöre, man lägger den under soffan/byrå/säng lr vad man vill tanken är att hunden ändast får dra i snöret för få "belöningen". Försvåra detta genom ha det i kökslåda/skåp osv då bara snöret ska synas på det viset kan man lära hunden att hjälpa än öppna lite skåp osv men belöna det själv genom ge godiset sen allså rullen ska sen tas bort :)

Tar hunden ut rullen under soffan lr annat med tassen o inte andvänder snöret så petar man enkelt in rullen igen :)