Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etiketthundfoton-filmklipp
Läst 2100 ggr
[iurochskur]
0

Shanti blek?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är Shantis tandkött blekt? Jag tog en jämförelsebild på så ni ser lunas färg mot shantis.

[iurochskur]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det stod någonstans på nätet att om en hund mår illa så kan dom bli bleka i tandköttet. Och det kan ju bero på att Shanti troligtvis är skendräktig. mellan 3-5 veckor in på en dräktighet kan tiken må illa och då kanske Shanti tror hon är dräktig och mår illa? det är nu 34 dagar sen hon slutade löpa ca.

AnneN
0

De kan även bli lite bleka om de är uttorkade. Dricker hon ordentligt med vatten?

Tandköttet ska vara laxrosa precis som på Luna, men en del hundar har lite ljusare och andra kan ha lite mörkare nyanser.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[iurochskur]
0

#2 Hon dricker inte alls så ofta som Luna gör.

AnneN
0

#3 Normalt så ska en hund dricka ca 1 dl per kilo hund, så försök mäta upp och se om de får i sig den mängden de ska varje dag.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[iurochskur]
0

#4 Eftersom jag har två vovvar så kan det vara svårt att se vem som dricker hur mycket. Men visst kan jag mäta upp och kolla hur mycket det blir kvar.

[Forest]
0

Hundar är olika oxå pigmentmessigt :P men ge vovvarna lite mer isglass och annat som inehåller mycket vatten Anne har gjort bra tips på få i sig sin hund vädska sommartid :) Själv kan jag ge Enja extra då hon gillar rinnande vatten o dricker mer än gärna det :D Ska någ skaffa en vattenfontän som finns för katter tror Enja skulle gilla en sån.

[Ronon-m]
0

#4 ska dom dricka så mycket :o

Ozzi dricker nog bara en gång om dagen, och då bara lite. Har funderat på en vattenfontän till honom eftersom han bara dricker om vattnet är presic upphällt :/