Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettgod-morgon-middag-kväll
Läst 892 ggr
[iurochskur]
0

Godmorgon 12/7

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har jag och vovvarna varit på en lite längre promenad. Efter frukosten brukar vi ta en s.k bajsrunda, båda mina vovvar brukar bajsa när vi går den vägen. Nu ligger dom och sover en stund.

Ont i knät idag efter jag slog i det ordentligt igår. Svärt att göra knäböj utan smärta.

Mina döttrar är och leker ute med en freesbee och har skoj. Så nu kan jag pusta ut en stund. Kanske vi ska äta lunch ute i trädgården idag. Ska fylla poolen så att mina döttrar får bada lite.

Hoppas eran dag blir fin!

Kram!

[Rocky70]
0

Här är man ute så lite som möjligt idag.12 gr varmt frisk vind och regnskurar-täckjacka framSkrikandes

[rightPAW]
0

Idag är vädret perfekt här för längre promenader så ska ta en sån om nån timme och sen träna lite lydnad på fotbollsplanen.

Senare ska jag färga håret och prova plattången mamma gav mig idag Kyss

AnneN
0

Idag har Velvet fått en vilodag då vi haft väldigt mycket för oss senaste tiden och igårkväll var hon så trött att hon knappt orkade gå ut och rasta sig innan natten.

Själv har jag följt med en vän och kikat på marknaden i stan, badat med dennes hundar, kammat deras leonberger (är snart klar med hans päls inför helgens utställning) och suttit hemma hos dem och surrat hela dagen Glad Vid stranden hittade jag även 2 stenar som jag tror blir perfekta att ha i gerbilernas akvarier som en del av inredningen.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Rocky70]
0

#3 Har du själv nånsin en lugn dag??

Workingdog
0

Idag har vädret varierat mkt, från att vara skinande sol, till ösregn, till sol till regn och slutligen inget regn, men inge sol.

Träffade mina daghundar jag ska ha i sommar, och det kändes jättebra! Men självklart skulle det börja regna när vi var ute, och inte lite och små droppar heller..

Nu har jag precis kommit hem från Donken. Imorgon ska jag ut med hundarna, sen någon gång kommer kusinerna hit från Kalmar!

Men nu ska jag väl titta runt lite och sen sova för att orka upp imorgon!

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

[Forest]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Go natt säger väl jag Flört 

jag har jobbat idag men innan det hann jag med lite agillity träning då stads/lekpark agillity samt lite annat. Jobbar imorgon med extra annars skulle jag vara ledig. Är lite seg så därmed blir det kort inlägg idag :P

Hoppas alla får en bra dag imorgon

TS vilken fin bild är det skinka dom väntar på Flört

AnneN
0

#4 Jodå det är klart jag har lugna dagar, bara det att jag nu senaste tiden varit så totalt full av energi att jag inte ens kunnat sitta stilla länge nog för att ens skriva klart ett helt inlägg eller en hel kommentar här på dagtid utan har mitt i skrivandet kommit på nått annat och gått och gjort det för att sedan komma tillbaka och skriva liter till, osv.

Vart denna enorma energi kommer från har jag ingen aning, men jag njuter av den så länge det varar… Med tanke på hur isolerad jag blev under lång period under, höst/vinter/våren då jag drabbades av så stark socialfobi och ångest att jag inte ens klarade av att gå utanför dörren på några månader så passar jag på nu medan jag mår som jag gör idag att vara social och göra massa roliga saker Skrattande

_**/Mvh Anne

[Forest]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

7 tycker det är kanon att du är full av energi Glad tror den kommer hålla i sig ett bra tag med, har du provat solterapi det är ganska bra för höst-vårdepp som jag kallar det :) Jag har köpt själv en lampa jag sitter under o läser en bra bok per kväll vid hösten-våren Ett annat bra tips är att titta in i solen, ja det svider i ögonen men man får i sig bra saker Oskyldig

[Rocky70]
0

#7 Ja det är riktigt skönt med de här energitopparna bara det inte bär iväg för mycket som det kan göra för mig ibland.Jag har en bipolär sjukdom så det går rätt mycket upp ovh ner.Men det positiva är att man får väldigt mycket gjort när man är uppåt bara man har tålamod att göra en sak klart innan man börjar på nästaSkrattande

AnneN
0

#8 Under den mörka tiden på året så brukar jag försöka se till att ha så ljust som möjligt omkring mig, men min depression är tyvärr inte årstidsrelaterad, även om jag oftast mår lite bättre på sommaren. Däremot försöker jag se till att få i mig d-vitamin eftersom det tydligen ska kunna vara en vanlig orsak till depressioner om man har d-vitaminbrist vilket vi lätt kan få här uppe i norden pga långa mörka årstider.

#9 Jag känner flera i min närmaste omgivning som har diagnosen bipolär så jag vet hur det kan vara då de har sina toppar och dalar, men riktigt så illa tror jag inte att det är för mig ändå.

_**/Mvh Anne