Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 1200 ggr
[iurochskur]
0

Borstat, rensat och berömt

Idag borstade jag Luna (gjordes igår med) eftersom hon hade en massa skräp i pälsen och jag vill hålla henne i god pälsform eftersom jag ju inte får klippa henne. Shanti borstades med på öron och svans och hon gjorde inte ett väsen av sig. Hon brukar annars bita i borsten och bråkas. Sen rengjorde jag båda flickornas ögon eftersom båda får lite rött i pälsen annars. Så nu är mina flickor fina. Och givetvis berömde jag dom båda med en godis var.

LinaK
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja det behövs alltid lite upp-piffning Glad Alltid kul att ha fina rena hundar.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[iurochskur]
0

Ja du skulle se hur Shanti och Luna ser ut efter jaga leken i trädgården. Haha.

[iurochskur]
0

Tycker det är mysigt att få pyssla om hundarna lite med.

LinaK
0

haha kan tänka mig att dom var riktigt tjusiga efter den leken Tungan ute Dom brukar bli himla rena och fina då. Eller inte!

[iurochskur]
0

Sabla gräsfrön säger jag bara, hela Luna är full av dom efter lite lek.

LinaK
0

usch ja det kan jag tänka mig. Det värsta är när man är ute i blött nyklippt gräs och har långhårig hund fy f*n säger jag bara Tungan ute Dock brukar det ramla av när pälsen torkar.
Sen dom där hemska små klisterbollarna som fastnar på benen och magen på hunden, dom är helt omöjliga Tungan ute

[iurochskur]
0

#7 Ja jag får då lite och stå i…men jag vill inte byta Luna mot nåt i världen.

LinaK
0

#7 Givetvis, håller med dig. Våra lurvbollar är dom bästa man kan ha Kyss Sånt hade man ju räknat med när man skaffat en långhårig vovve.

[iurochskur]
0

#8 Vi hade redan en lurvboll så en extra gör mig inget.

[Forest]
0

Vänta bara till snön kommer säger jag eller när hon har längre päls o hon går lös i skogen phu allt fastnar i pälsen o småpinnar fastnar som 17 på bakbenen. Men du som är lite hajj på grejja varför inte sy tunna byxor till vovvarna det är något jag vill ha på min tös ser urlöjligt ut men de slipper lida sen när halva skogen sitter i pälsen iaf Tyst

[iurochskur]
0

#10 Ja sy någon form av tunna overaller menar du? Blir väl ännu varmare i denna värmen?

[Forest]
0

11 ne jag menar byxor som är typ som benvärmare kan man väl kalla det. jag menar sen senare i höst o vår inte nu :P men det finns väl matrial som andas väldigt bra med samtidigt tåligt. det är iaf helt öppen överallt förutom på benen Flört

[iurochskur]
0

#12 Ska kolla upp detta.

[Forest]
0

13 gör det vet flera puffuppföddare som även syr dessa jag menar samt att de andvänds som pälsskydd på pudlar mer på storpudel. jag råka hitta en som gjorde dessa men efter datakrasha så försvann även den :S

[iurochskur]
0

#14 Jag kommer göra sådana själv. Köper dragsko och sätter dit i dom så ska det bli bra. Ska köpa lämpligt tyg bara.

[Forest]
0

15 ja de underlättar massor sen jag fick nippran i våras när varje löv fastna i pälsen mellan enjas bakben o inte tala om snön men vi skaffa oss en bra ovareall tyvärr tova pälsen o jag valde strunta i den men den är till för andvändas åretrunt de andas bra, jag har den inte på sommartid pga pälsbyte i tycker den är onödig nu ändå.