Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: allmänt
Läst 1419 ggr
[iurochskur]
1

Hur ofta tvättar ni ögonen?

Båda mina tjejer får kladd i ögonen och det rinner en del. Jag får tvätta Shanti ca varannan dag i ögonen om hon ska hålla sig snygg kring ögonen. Har beställt speciell ögontvätt för hund med så nu ska vi väl få bukt på ögonen. Sen har jag beställt speciella hårsnoddar till Luna så vi får ordning på den lilla luggen.

[rightPAW]
0

Smilla är lite känslig mot pollen så hennes ögon blir rätt kladdiga nu på sommaren. Torkar bort ca 2 ggr om dagen eftersom det blir gegg. Rinniga ögon har hon inte, har väl märkt av det en gång ungefär.

LinaK
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min havanais har rinniga ögon emellan åt. Det är potatismjöl som gäller och se till att hålla det torrt hela tiden. Ibland spolar jag hans ögon med koksaltlösning som finns i pipetter då tycker jag att ögonen rinner mindre.

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Sophey
0

Jag fick tvätta min samojed runt ögonen några dagar i veckan för att hon skulle hålla sig fräsch runt ögonen. Schäfern fick gegg runt ögonen några gånger i månaden.

Medarbetare på matlust

[Forest]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

jag har aldrig tvättat varken Enja lr Chanel, fick de kladd så tog jag bara fuktiad bommulltuss o torka bort det.