Problem med inkallningen.
För det första, vet att man inte kan ställa så höga krav på en hund som inte är mer än 6 månader :)
Det är såhär, när jag kopplar på Nova långlinan så är hon underbar, Går lite framför och tittar hela tiden bakåt och bara väntar att få höra "hit" då kommer hon i världens fart, sätter sig framför och väntar på godbiten.
Men såfort ingen långlina är på och hon springer lös på tomten och skrotar/busar så verkar jag inte finnas i hennes värld.
Kallar jag in henne så antingen struntar hon i mig hur rolig jag än är eller ochkså kommer hon i full fart, stannar en ½ meter ifrån mig tvärvänder och springer tillbaka till det hon höll på med.
Det är ju tillräckligt långt ifrån för att jag inte ska hinna nå henne så jag kan banna henne lite lätt för att hon sticker. Hon vet ju vad hit betyder (komma till matte, sitta och vänta på godis/leksak).
Några tips på vad jag kan göra?
MVH Erika :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det tips jag har är: Lek med din hund! Inne och ute. Lek, busa, brottas, jagas…. lek och ha kul tillsammans :) :) Prova det ett tag ska du få se :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
tycker 1 ger väldigt bra tips lek njut o ha riktigt roligt, på det viset ser hon dig som väldigt rolig o vara med, på det viset kommer hon söka sig till dig ute med. 

Mitt tips är att börja med att kalla in då hon är bara ca 1 meter ifrån dig och sedan öka avståndet allt eftersom.
Låter som att hon fattat att då linan är på så är det träning, men att då hon är lös så blir det bus och göra lite som hon vill.
Har själv haft samma problem med Velvet ända upp i vuxen ålder, då fick jag just det tipset att börja inkallningen på extremt kort avstånd och sedan öka av en instruktör och för oss har det fungerat jätte bra 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Idag när vi skulle spåra så lyssnade hon inte på inkallningen hon var ju i spårlina så ingen panik. Gick då några arga steg mot henne och Såfort hon tittade på mig backade jag och så hit. Då kom hon som ett skott! Känner mig lite stolt :) Ska testa det som ni nämnt :)
MVH Erika :)