Godmorgon 29/6
Inatt har jag haft svårt att sova. Det beror mest på att jag är nervös inför imorgon då vi får besök av en tjej och hennes tik som är av rasen Lhasa apso/shitzu och som ska få bo här en månad. Sen ska vi ev. överta tiken beroende på hur månaden går. Hon är över två år och full av bus, mjuk till sättet och kommer på inkallning- I nuvarande hem så fungerade inte omplaceringen som väntat och tiken behöver en piggare lek kompis och det har hon ju i Shanti. Så håll nu tummarna för oss att träffen imorgon blir bra.
P.s Min man har gått med på detta så jag är överlycklig.
Annars så mår jag bra och ska idag storstäda och träna Shanti. Ska se om jag får till en video på hennes tricks.
MEN ÄNTLIGEN FÅR VI VETA RAS 

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Bilder kommer imorgon. Jag har dock redan fått se sötnosen.
Men det var inte den som blev bestämd innan?
#3 Nej, den tjejen hörde inte av sig som utlovat i Måndags.
Vad var det för ras då? 
jag vet hur hon ser ut… tror jag :P
håller tummar å tassar här för er <3
#6 Den vi väntade besked på var en griffon belge.
Go kväll o snart go natt
Idag fick Enja gå ut på morgonen kl 6 för raska på en 30min promenad, var varmt ute redan då så shorts o topp gick jag med snacka om att det var varm morgon. Annars har jag jobbat mer än 12 tim känns i skallen ska även upp imorgon
Tog långisen vid 21 tiden eller långis o långis 50min pga jobb o värmen så är det jobbigt tycker även Enja. Jag har äntligen fått hem nya schampot och balsamet så det ska jag prova imorgon, tar lite tid att bada Enja och föna ut all päls så jag får räkna iaf 1 tim där, hoppas hon står ut med matte även då
Hon brukar ligga så fint när matte fönar o kammar samntidigt, gottis för hon alltid när man är klar och sen kaninskinnet för lite extra belöning.
TS jag håller tummarna stenhårt 
4 städa hon hönorna hur många höns har ni? brukar vara mindre kul o städa hos pullor, hua städa hos en bekant som mindre o de hade hönsloppor fy babblar va de kan bitas. Iaf jag har haft höns o de var lusfria pga hade sandbad med medel i ;) Städa är A och O så hoppas det vart fint hos dom, de brukar uppskatta nystädat. Går dina pullor ute med lösa?
#9 5 hönor och 1 tupp var av 2-3 av dem kommer att värpa gröna ägg till hösten när dem börjar värpa ;)
Nej vi har (pepparpeppartaiträ) sluppit det!:D
Vi har med sandbad till dem, de älskar det!:=) Är bra mot just hönsloppor osv :D
Nej dem går i "hage" så att säga, pga Lillan och sedan rovdjur som finns här :)
På bilden är våra 3 minsta, dem 2 mörka kommer att värpa gröna ägg, den vita troligtvis kommer med göra det :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
10 Åh vad fina pullor :)
#11 Tack 
Här är den 2 "gamla" hönorna (dem är 1 år gamla) och tuppen som med är 1 år gammal :D Knut heter tuppen, sedan är det Agda (den med ljust huvud) och Magda (den mörka) sedan heter de andra 3 Askungen (den vita), petronella (den med vitt fram) och gabriella (den brunaktiga) hehe :)

Go´kväll 
Här har det varit en underbart härligt varm sommardag så jag och en kompis åkte med alla våra vovvar (+ de 2 som jag var hundvakt till) till Tjuvholmsundet och badade några timmar. Kastade frisbee i vattnet åt Velvet så hon fick ordentligt med motion då det är så långgrunt där, så hon är fortfarande helt slut.
I kväll har jag även hämtat ut ett paket, som jag väntat på ett tag, innehållande kyltäcken till hund i storlekarna XS - XL. Dessa ska jag sätta på ordentligat prov för att se om de lever upp till tillverkarens "löften" och även marknadsföra lite bland hundfolk och i djuraffärerna här. Ska även skriva en artikel till sajten om denna produkt och hur testerna går. 
Enda negativa med denna dag är att Velvet fläkt bort en hudbit från ena trampdynan, så hon haltar för första gången i sitt 5-åriga liv 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#13 Vad tråkigt att Velvet har ont, pussa henne från mig.
#12 Vilka söta höns du har och en stilig tupp.
#14 Tack! ^^,
Tjusig tupp o fin fina pullor :) älskar säga pullorna haha låter lite roligt när man ropar kommsi kommsi pullorna
13 new stackars lilla gumman hoppas hon repar sig snabbt. Värsta tiden att skada sig iaf här nere pga rötmånad men jag vet ju att du är en ducktig o håller det rent o fint. Ge henne en puss från mig. 
#16 Haha jag brukar med kalla dem för det ibland ;)