Hund som snyftar ?!
När Mixy började vara på ett hunddagis så började hon dra in luft genom näsan väldigt kraftig och fort .. och sen sluta och göra det igen efter några sekunder.. Detta sa en på hunddagiset att hennes hund oxå hade gjort första gången hennes hund var där ..
Men Mixy har fortsatt och det är bara på nätterna och det låter som det blir värre :S
vet inte om det kan bero på om det är dammigt eller om hon ahr dragit in jord i näsan eller om hon har kvalster i näsan ? :S
Någon som vet vad det kan vara ?
och det är inget hon gör själv utan kan komma undertiden hon sover
förutom det så är hon som vanligt
Kanske kan vara noskvalster… Jag skulle rådfråga med veterinär 
# 2 lutar mest mot det då alla säger att det kan vara det.. men man vill ju ha " diagnosen" så att säga .. så blir väl att besöka vet. :P
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
diagbisen ställer vetrinären vi kan bara gissa oss fram
här kan du läsa lite o se om det stämmer. http://vovve.net/Artiklar/Noskvalster.asp
Det smittar som löpeld vill jag nästan påstå oxå så hon ska inte vara på hunddagis. Sen anser jag det lite dåligt att inte personalen vet om hur vanligt noskvalser symtomer är. Var något jag lärde mig på hårda vägen efter dag 3 som hundägare då våran omplaceringshund hade det o haft det en längre tid enligt vetrinären. Hon hade inflamerad luftrör pga längre gången noskvalser så tips är att man tar hunden till vetrinär o dra inte ut på det. Hunden ska INTE träffa/hälsa på andra hundar. Lycka till
Ska kontakta veterinären efter helgen
Hon är inte på hunddagiset nu eftersom hon var mest där för jag hade praktik där.. och sen så har hon precis slutat att löpa
Mixy brukar inte hälsa eller träffa andra hundar förutom när man möter på promenad.. men håller på att tränar henne då hon gör utfall och är osäker :P
hon ahr bara sina " snyftningar" på nätterna inga nysningar och ingen rinnande näsa.. Men läste att det inte brukar synas på hunden så mkt

Låter som det kan vara noskvalster och om så är så informera dagisägaren så att de kan informera övriga kunder om att det går noskvalster så att de kan behandla sina hundar också.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
# 7 Det ska jag göra :)
8 fint. det låter som det är noskvalser när hon gör detta annars oxå allså inte bara på hunddagiset.
Ne hon började ifrån dag 3 på hunddagiset och sen visa nätter har hon inte låtit.. men har blivit mer den här veckan och blir oftare och kraftigare
10 okej ja det låter verkligen som noskvalser, du får gärna säga till om det är det efter vetrinärbesöket o tips be dom även kolla i hennes hals lite extra. Våran hund fick vi skaffa sele till efter noskvalster pga hennes lyftrör var så fult och detta märkte även vi av 2 år efter friskhet. Tåls att säga det igen hon hade haft noskvalser enligt vetrinären minst 4 mån.
okej det ska jag komma ihåg :)
Hur mkt gick det veterinär besöket på?
12, jag har bra kontakt med vetrinären o vet inte om vi får bra pris pga det? men det gick väl på ca 400kr då vi även kolla igenom hela hunden pga ej vetrinärbesiktad när vi skaffa henne. Kommer inte ihog om det var medicin man köpte ut oxå? var någ pinpett/dropp i nacken? äh jag minns inte var ju 3årsen 
okej var inte så farligt :P kan ju hoppas att det är orginal priset :P
har läst att det finns båda tabletter och dropp i nacken
I morgon ska hon till Vet. klockan 15:00 :)
Hoppas att dom hittar något :O
har nu fått recept på nos kvalster :)
16 skönt :) gick allt bra hos vetrinären?
Ja vart gratis då jag hade min kompis med som är en vandrande rabatt kupong :) , hon kollade även i halsen men tyckte det såg bra ut och lyssnade på hjärta och lungor :)
så fick ett recept och har nu börjat den 3 veckors långa behandlingen :P