Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: beteende
Läst 1272 ggr
Emmieline
0

problem skiter och kissar inne

Ebba nybliven 1 åring

skiter och pissar inne hos min mamma som jag har delnadvånad med,
hon gör det bara hos mamma aldrig hos mig. kand et vara att hon "protisterar" att vara hos dom?

Iaf vad kan vi göra åt det?

Lainde
0

Min tidigare hund som hade bott hela sitt liv i hus, van att vara lös i trädgården, började kissa inne när vi flyttade till lägenhet. Ganska tydligt att hon blev olycklig alltså :/ Så visst kan det mycket väl vara så… men det kan väl så klart finnas andra anledningar också

Lainde
0

Inte för att jag vill anklaga din mamma, men enkla förklaringer kan ju också vara att hunden helt enkelt inte kan hålla sig.. Så är du säker på att hon går ut med henne tillräckligt ofta?

AnneN
0

Kan ju vara att din mamma kanske slarvat lite vid rumrenhetsträningen hemma hos sig? Så om det endast är där det händer så rekomenderar jag att din mamma börjar om från början med den träningen så hunden verkligen får chans att förstå vart hon ska göra sina behov.

Kan även vara så att din mamma missar Ebbas signaler när hon talar om att hon är nödig.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Forest]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kissar hon ofta på samma ställe? jag kan rek att man går en rigäl promenad innan hon ska gå in hos din mamma. Kanske din mamma inte låter henne kissa ordentligt? o som de andra säger kanske missar hennes signaler eller inte håller samma promenadtider som du gör. Vissa hundar är som klockan på vilja rastas. Glad

Emmieline
0

Ebba blev rumsren hos mamma , men Ebba vill ha tid på sig ute att göra ifrån sig, men enda sen hon åkte till mamma så började hon pissa och skita inne, och dom tar långa promenader och hon sitter ute på lina men ute på linan gör hon inte heller ifrång sig,  och ebba har slutat säga till att hon är nödig, hon bara går undan och gör i från sig, utan att äns att säga till. jag var där nu i helgen och hon sa inte ens till mig att hon var nödig, men vi får se om Ebba skärper sig nu när hon kommer till mig i dag och blir här ett tag igen. men det märks väl ska ta en lååååång promenad för att se till att hon gör i från sig helt och hållet innan hon får komma in.

var ute och "sprang" med henne igår var ute i 1½timme men endå gick hon raka vägen in i mina föräldrars rum och bajsade. =S

Maja2
0

Jag tror inte att det handlar om protester. Jag tror att det handlar om otrygghet. Jag har 4 hundar, alla "adopterade" gatuhundar, 3 från Spanien och en från portugal. Den siste herren, en lite äldre hund från spanien, var väldigt osäker och otrygg i början, väldigt reserverad mot människor…  även mina vuxna döttrar som han träffar nära nog varje dag. Efter två månader blev han rumsren, samt något mindre rädd och osäker inför människor.

Nu, efter ett halvår, har det blivit sämre igen. Han skiter och pissar inne varje dag, skäller och ylar nåt otroligt när någon kommer in här hemma, även mina döttrar. Det är som att han inte ens känner igen dem.

Försämringen började när jag hade en jourhund placerad här. Hon attackerade mina hundar och det blev väldigt jobbigt ett tag…. kontentan av det hela är att Han lixom tappade tryggheten som han lyckats bygga upp. Så tolkar jag det i alla fall. Nu gäller det att jobba upp hans trygghet igen.

[Forest]
0

5 att hon itne gör ifrån sig på lina kan jag mycket väl förstå många hundar som bor i hundgård kissar/bajsar inte där pga de bor där :) Jag tror oxå detta är en protest hon bor inte hos din mamma hon har bakat tillbaka i rumsträningen då. Ni får backa steg bakåt och börja om med rumsrenhetsträningen från grunden. Sen hade jag stängt lite dörrar till rum så hon inte har alla rum o göra ifrån sig på. Vart mer med henne för att se "nu är det dags" ut snabbt som ögat belöna belöna belöna när hon gör det ute :) Lycka till med Ebba.

6 Oj inte roligt att baka så allt faller, hoppas du kan bygga upp hans trygghet igen och jag hade någ inte vart jourhem mer pga denna hund behöver längre tid på sig, låter iaf som det :) Lycka till med honom.

Maja2
0

#7 Nej, jag kommer givetvis inte vara jourhem igen :)

[Forest]
0

8 förstår det Glad en lite OT fråga bara Flört hur går han med sid dotters lille vavva? funkar han bra med besökshundar. Sorry lite ot men ville bra fråga iaf Flört