Ica hundfoder
Jag testade att köpa hem icas hundmat och Ozzi tycker det är helt okej, det är även bra pris. Men vad tror ni om innehållet? Är det ett bra foder som man kan ge eller innehåller det bara massa dåligt? :)
Sammansättning: Spannmål/korn, kött och animaliska biprodukter (oxkött min. 10%), vegetabiliska biprodukter, oljor och fetter, mineraler, jäst.
Analytiska beståndsdelar: Råprotein 20%, råolja och råfett 10%, växttråd/fiber 2,5%, råaska 6,5%, vatten 8,0%, kalcium 1,2%, fosfor 1,0%.
Vad tror ni? :)
Det är ju inte det bästa fodret på marknaden men det är ju bättre än ingenting alls jag skulle personligen ge doggy från affären istället för icas om jag måste ge ett billigare foder och de ligger runt samma pris men det är bara vad jag tycker.
Eftersom spannmål ligger först på listan är det det som fodret innehåller mest av. Jag kan inte så mycket om just hundfoder då jag pluggar katt och iller för det mesta blir det blir lite trögt när jag försöker tänka i hundens näringsbehov 
Okej, ne jag har förstått att spannmål inte är så bra, men doggy ska jag kolla på då! Jag tror det är samma för katter och hundar, mina katter äter bozita mjukmat och det har ju en väldigt bra innehållsförteckning. Tack för svaret! :)
Ju mer kött desto bättre liksom. Jag kan inte lova att Doggy är ett bra foder men som sagt skulle jag mata med det framför icas av det jag läst och hört av fodret sen är lite lite eftersom deras kattmat är någorlunda bra.
Bozita och mjau blötmat är bra för katterna, det får mina katter och illrar och de är alla friska och goa. Det med hundar är att de inte har samma behov som katter och illrar att få i sig vissa ämnen som typ taurin då de kan skapa detta själv annars har jag även hört att magnussons ska vara väldigt bra och det går att köpa i mat butiken.