hundvalp i tjuvparning!!
idag när jag var ute med min hund kom det en stor lös mastiff som gick på min tik och jag fick inte bort hunden då den var kraftig och stark som tusan och eftersom ägaren var berusad sket han i det . hela historien är rätt komplicerad men undrar nu , det är väl "farligt" om en hund som är 9 månader går med Valpar? och hannen var tydligen 8 månader . polisanmälde det men dom verkade inte bry sig och sa bara att det fanns dagen efter piller att ge?!
ägaren till hannen är ju skyldig för detta då han var full och hade ingen kontroll alls på hunden så den gick sin egen väg och parade sig med min valp ?!
enligt mig personligen hade det inte gjort något med Valpar men att hon är så ung , asså det går inte det kan ju hända va som helst. hundar ska ju vara minst 1 år och 8 månader eller helst över 2 år!
så undrar hur mycket sån där dagen efter piller kostar, vart köper man det ? eller skulle det gå att låta henne behålla valparna när hon är så ung? :S
Oj fasen vad läskigt.
Polisanmälan är rätt!
Ja ta valpen till veterinären! Även om du har tänkt Valpar någon gång i framtiden är det ju inte så schysst mot tiken nu när hon är så ung och knappast lagligt.
Dessutom är det väl inte så bra att det blir till genom en tjuvparning eller våldtäckt? Bättre då att du kan planera och göra efterforskningar så rätt hane blir pappa.
#1 vi har inte råd med veterinär nu så vet inte hur vi ska göra 
Ge tiken en abort spruta! å de kan du ge den ända till dag 45 om jag minns rätt å de kostar runt 1100kr!
Man får inte para en tik under 18 månader och då är det skit samma om de är "tjyvparning"
Din tik är för ung å hon kan få bettende problem osv.
Så fixa fram 1.500 de är inte en stor summa å fixa fram, är du rädd om din tik, så är inte penga problemet nått hinder.
Inte för att vara elak eller så, men du ska inte behålla dem valparna å låta din stackars tik genomgå en valpning + Valpar. Inte när hon är sådan liten å inte med en främmande hund.
Ger du inte din tik en abort spruta, så får du vara beredd på en massa skit, och anmälningar emot dig. Och snälla, tänk på din tik…
Och har du inga pengar nu, har du defenetivt inte råd med Valpar, tänk på att mastiff, kan få många Valpar! å jag vet inte vad för hund du har.
Men har du inga pengar, så sparar du inte dessa ofödda Valpar. å Sen är de olagligt att låta din tik valpa….
Så Leta upp gubben å begär pengar av honom till abort spruta. Men har ni tur så har de inte tat sig.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Man får ta sig råd när man har hund, detsamma gäller om man har barn. Skaffar man hund är det ett lika stort ansvar som att man skaffar barn.
En hund i din tiks ålder är inte mentalt förberedd på en kull. Är din tik dessutom av större ras så mognar hon senare än exempelvis en liten chihuahua gör. Så då växer hon fortfarande.
Löpte din tik alltså?
Har inte råd med veterinär? Det får du allt se till att ha!
Jag vet hur det är att inte ha några pengar över och att leva på så lite som möjligt men har man skaffat sig djur får man vara beredd på oförutsedda utgifter och ha en plan B, någon som kan ställa upp eller en "djurbuffert" på banken.
Om du hade tappat kopplet och hon blivit påkörd av en bil då? Hade du inte haft råd med veterinär då heller?
Och som NataschaJ säger är ett kontrollbesök hos veterinären och abortspruta en fjärt i rymden jämfört med att ge en dräktig tik och en kull med Valpar en bra framtid.
har man inte pengar så skaffar man inte hund. Ta t.e.x att hon blivit överkörd istället, vad skulle ni gjort då? låtit henne gå med brutna ben tills ni sparat ihop pengar?
Det går inte ihop sig.
Se till att lägga undan pengar varje månad.
Jag gjorde så att jag sparade ihop ett sånt konto INNAN jag skaffade hunden.
#4 ja hon löpte
#6 MEN GUD VAD FOLK KLAGAR. VAR HOS VET. MED VÅRAN HÄST FÖR NÅGON DAG SEN BARA OCH NÅGRA VECKOR SEN MED VÅR ANDRA HUND, KANSKE DÄRFÖR VI INTE HAR SÅ MYCKET PENGAR JUST NU! TROR DU JAG VAR BERRED PÅ ATT EN FULLGUBBE MED EN LÖS HUND SKULLE KOMMA FRAM NÄR JAG SATT UTE MED EN KOMPIS PÅ GÅRDEN MED MIN HUND?! 
Ska rätt vara rätt så ska ju egentligen hanhundsägaren betala för en behandling av tiken, men det kanske blir svårt att ordna om han är alkoholist.
Satt tiken och hanen ihop?
#8 precis.. polisen va på plats då oxå för de blev misshandel mellan dom gubbarna men de går vi inte in på , men pratade men en av poliserna då o sa att ägaren till hannen var skydig o han borde betala för kostnader ifall de skulle va nåt men dom sa att dom inte kan göra nåt bara för "det är hundar"
ja de gjorde dom,
#9 Då är risken stor för Valpar.
7. Spelar ingen roll olyckor sker alltid när man inte anar det, o man ska alltid ha pengar i beredskap för alla djur. Sen behöver du inte skriva med caps, jag ser ändå ;)
#7 Det bästa då man har flera djur är att spara pengar för varje djur för sig. För som du nu märkt kan det hända att alla djuren behöver vård nära inpå varandra. Inne på hundar har du fått råd på hur du kan göra om du absokut inte kan låna pengar till din hund.
För som sagt, en så ung hund ska inte behöva ha Valpar. Det är ert ansvar som hundägare.

Ja det är farligt för en så ung tik att få Valpar, är stor risk för allvarliga komplikationer vid födseln så både tikens och valparnas liv kan vara i fara.
Ta tiken till veterinär omgående! Har ni inte råd att betala kontant nu så brukar distriktsveterinären kunna skicka faktura!
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag har läst juridik och det tar MÅNADER kanske upptill ett år att få ut ett sådant skadestånd (som det nu blir i detta fallet) och då är tiken förlänge sedan förlöst och valparna är här.
Det spelar ingen roll om man har haft sin häst till vetten dagen innan. Hunden är ditt ansvar och dess välmående lika så. Som någon sagt innan vad hade hänt om hunden blivit påkörd?
Som hundägare är det ens skyldighet att ta djuret till veterinären oavsett om man tagit sin häst till veterinären dagen innan eller inte…
Hur har det gått med tiken?