Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: allmänt
Läst 1043 ggr
AnneN
0

Flygskola i skogsdungen

Var ute med Velvet för en snabbrastning i skogsdungen på andra sidan vägen. Hade henne lös som alltid eftersom hon lyssnar så bra och dessutom rastar sig bättre utan koppel.

Men idag fick jag snabbt koppla henne iallafall för hon tyckte det var väldigt skoj att pussa den lilla fågelungen hon hittade i det meterhöga gräset! Tungan ute Fågelungen verkade inte bry sig alls (kollade och den var inte skadad) men däremot hade den en väldigt upprörd fågelmamma som tjattrade upprört i trädet ovanför.

Såg sedan att det var massor med fågelungar i markhöjd överallt i skogsdungen så jag gissar att det är dags för dem att lära sig flyga nu. Brukar ta en vecka ungefär innan det är fågelfritt på marken så denna vecka blir det koppelrastning eller ta en annan väg.

Men tur jag har en hund som är snäll och försiktig med alla djur!

Hur reagerar era hundar på fågelungar som inte lärt sig flyga ännu?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Driva]
0

Jag har inte sett några fågelingar men min hund springer gärna efter fåglar, men hon skulle nog inte göra något om hon kom i fatt de :) Hon brukar springa mot de men flyger de iväg en bit så skiter hon i de även om det bara är någon meter.

Kalli
0

Mina håller avstånd, lyckligtvis. Vi har både en skatunge som hoppar runt här hos pojkvännen och en måsunge inne på vår innergård i stan. Visst är de intresserade och så, kan gå efter och kolla men de försöker inte ta dem och lägger av om jag säger till.