Lägsta ålder för grundkurs?
När får man börja gå grundkurs? Finns det någon lägsta ålder?
MVH Erika :)
Det är väldigt olika. Det lättaste är nog att du hör med de som håller i kurserna.

Lägsta ålder på ägaren eller hunden?
Tror det varierar lite mellan olika ställen då olika klubbar har olika kursutbud.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
På hunden tänkte jag :) Men det har löst sig nu, vi fick komma även fast Nova bara är 5½ månad vid starttillfället.
3 vad fint att ni kom med får vi hoppas att ni får det roligt :)

Ja, ska bli väldigt spännande då jag aldrig varit på någon kurs tidigare. Är lite nervös faktiskt. Ska ha med en massa grejer också ju som vatten+ skål, stol och fika samt något åt nova att ligga på. Hur ska man komma ihåg allt detta?
5 jag har bara haft med mig vatten till hunden o mig/oss :) fika kan vi köpa i klubbhuset. Men det finns vatten iaf i våran klubb + stor vattenskål som tas ut ren vid varje kurs så sista gg har jag hoppat över drickflaskan. Jag köpte en flaska som är en skål till kan man säga man fäller ner den 20:- på ÖB köpte 4 st då jag ger bort 2 iaf till bakanta :)

Vi ska vara hos en privat instruktör så det finns inte tillgång till klubbstuga. Därför jag måste ha med mig så mycket :)
7 aha :) packa i god tid så har du allt lätt att ta med. jag hade en lista när vi gick kurs med chanel då var det i skogen ibland = ingen tillgång till vatten/fika osv. Men filt eller något att ligga på humm varför det? det är ju itne kallt ute. Glöm inte belöningen och klicker om du kör med klicker vill säga. Jag hade med mig även leksak lilla pipis samt kaninskinn
#8 Filt är bra att ha då hunden har en bestämd och bekant plats att ligga på när den vilar mellan övningarna.
9 må så vara, våran brukar ligga i gräset iaf :)

#7 Skriv en packningslista och kryssa för vart efter du packat varje sak.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Är nog olika, men här i Blekinge är det 4 månader minst en hund måste vara för att gå allmänlydnad 1 (f.d valpkurs).
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.