Löser allt med skall!
Har nu haft nova i nästan två månader och inte fått bukt med hennes skällande. Såfort hon inte får som hon vill så skäller hon. Är pappa ensam med henne så skäller hon tills pappa blir galen och ryter i på skarpen och då är hon tyst en stund. Skäller på katterna så dem inte vågar vara framme utan ligger under soffa/säng. Några tips innan vi alla blir galna?
MVH Erika :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
nochalera henne helt är mitt tips 

Vad är hon för ras/raser? (en del har lättare att ta till skall än andra)
Hur gammal är hon?
Vad får hon för aktivering?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Hon är långhårig collie/pudel. 5 månader. Spår, promenader och lydnadsträning samt lek då.
MVH Erika :)

Okej, då rekomenderar jag att ignorera alltid när hon skäller (titta inte ens åt hennes håll) och beröm/belöna massor då hon är tyst.
Eventuellt kan hon vara i behov av mer daglig mental stimulans och/eller motion, jag vet ju inte då jag varken träffat er eller hunden.
Man kan även lära in skall på kommando och sedan även lägga in ett slutkommando på det tex "Tyst" och att hunden sedan lär sig att endast skälla på kommando.
Jag har själv haft problem med skällig hund och många av mina bekanta också och det har alltid hittills fungerat att träna bort skällandet genom att totalt ignorera hunden vid skall och belöna/berömma då den tystnar.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Mina föräldras hund skäller mkt (newfoundland/landseer), hjälpte inte att ignorera honom, så nu har dem citronhalsband (antiskäll) det hjälper. Man får testa sig fram vad som fungerar på ens hund :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.