Mindre allergi med pälsdjur hemma
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nja skulle jag säga pga min son är uppväxt med 3 katter varpå en som avguda honom o var alltid där han var. Min son märkte jag pälsallergi på när han var 3 år pga hund/ar som pussa honom fick han svåra besvär med andas samt där saliven fick han utslag. Vi gjorde pricktest o visade att han inte tålde något pälsdjur samt fåglar. Han hade förkyldningsastma o astman kom även vid hundar,hästar mfl djur dok inte katter just då. Men läkaren sa att jag skulle göra mig av med katterna o se på sonens hälsa. Hitta bra hem till alla kissarna o efter det vart sonen superallergisk mot katter oxå (var han inte inna) så han hade då en kompis som var helt djurfri andra hade katt eller hund. Jobbig tid var det sålde hästarna min kära Albin o sonens shettis Lakris. När han var 10 år flytta vi till landet och då fick jag en häst samt tog vi en katt som stallskatt men hon var bara stallskatt i 2 tim sen fick hon följa med in det visa sig att han tålde Mio bra märkte inget o vi var överlyckliga över en söt katt som var helt ovanlig i sättet hon då hon betede sig som att här har jag bått i hela mitt liv 4 år :D Jaja på den biten klara sonen iaf av vissa katter inte alla men iaf vissa. Men hundar får vi tänka på vad det är för raser samt att han kan vara med dom en viss tid. Hästar tål han väl lika dant som med korthåriga hundar allså viss tid, räknar även in fåglar i viss tid- tåls det
Han är 15 år så det har tagit lite tid.