HANINGE Stockholm
Finns det några snälla hund kompisar här i Haninge? Helst runt Vendelsö - Brandbergen området.
Jag har en tik i Schäfer form och storlek som mer än gärna vill leka av sig och är van att leka med både stort och jätte litet.
Om det känns bättre kan ni skicka iväg ett PM istället för att kommentera… 
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Hejsan, jag skulle mer än gärna ställa upp ;) Dock bor jag inte i Haninge utan i Tyresö men kan bara ta 824 till haninge ;) Inga problem alls :) Har en BC på 10 månader och en liten blandissak på 3 år, dock är inte hon för att leka. Men BC'n är ;D

Låter jätte skoj!
Här i Brandbergen finns en relativt stor rastgård så vi inte behöver oroa oss att dom skulle rymma annars kan vi nog träffas någon gång när jag är hos min far i Gudö (precis brevid tyresö) och då har dom över 4 000 kvm att springa lösa på utomhus och inhägnat. 
Min tik är två år gammal och hos min far bor (tyvärr) min andra hund som är 6 och en 15 åring de går ihop med tikar om vi ska mötas där någon gång annars går min tik ihop med alla kön och storlekar - en border collie? vad roligt!

Jo men det låter bra :) Haha springa iväg behöver nog inte jag oroa mig för iaf :P Hon springer ganska långt men kommer tillbaka på en vissling;)
Jo men jag har bara tikar så det spelar ingen roll och mina hundar går ihop men princip alla, dock kan min blandis vara lite rädd och mammig :)
Japp en border collie dock oreggad :)
Mina 2 tjejer ;)

Vad roligt och bra!
Jag kan ha min tik lös också men jag är lite överbeskyddande så jag tycker bäst om att ha henne lös i inhägnat område speciellt eftersom hon kan bli lite rostig på inkallning ibland.
Min tik låter som ett monster när hon ser hundar på avstånd då hon blir lite osäker men vi tränar henne på detta genom att träffa andra snälla hundar som hon kan lära känna och hittills går det bättre och bättre att möta hundar på avstånd och hon är jätte snäll mot andra hundar speciellt yngre och hon har motor som bara den så en Border Collie passar hennes tempo i lek. 
Vad fina dom är!! Här får en nytagen konstig bild på min lilla tjej.

#4 ja men så kan det ju vara ibland :) Min hund ser ut som ett monster när hon leker xD Man kan tro att hon ska döda hunden ibland :P
Vad fin hon är :)
Jag menar vem i världen tycker att det här hunden ser snäll ut ;)

Hihi vad roligt! Jo hon ser verkligen ut som ett monster 
Jag har inga lekbilder på min hund då min dator crashade för ett tag sedan men här kommer en till bild på henne :p
Vad roligt ser att du lyckats hitta hundkompis redan
Du är även varmt välkommen att komma på hudnträffi sthlms området runt omkring i Mars.
Härliga hälsningar// Felicia
http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

Ja det är jätte roligt!
Jo, vi får se hur det går under hundträffen i mars då jag inte vet vart vi är i mars. 

Juste, kan kolla om min kompis vill vara med också :) Hon bor i Gudö och har en golden och en Border Collie :)

Vad roligt!
Vart i Gudö bor hon? ungefär då jag är uppväxt i Gudö hos min pappa som bor vid Gudöån / Långsjön.
Mer ska jag nog inte säga - då får jag nog dåligt rykte här på iFokus hur min familj betett sig 

Hon ville vara med :) Hon bor upp mot modevillan, en bit uppåt typ, asso man svänger in vid modevillan :)
Min mamma är också uppväxt i Gudö :p Bodde precis vid modevillan ^^

Ja, jag vill vara med, haha. :D Jag bor ju också i Gudö, som #9 säger. :)

Vad roligt!
När man åker till "oss" svänger man in mot modevillan och sedan ner mot ån och kör mot sjön tills man ser ett vitt ruckel där ett gäng galningar bor, sista huset på Åvägen - jag kommer spendera sommaren där och bakom vårat hus är ju sjön och där är det en jätte bra skogsstrand där hundarna kan följa med och bada speciellt med tanke på att det aldrig kommer folk dit. 

#13 oooh :)

#13 Ja, jag tror jag vet. :) Jag bor mer upp med ridskolan ;)

Jag förstod det när Workingdog sa att man åker upp vid Modevillan.

Precis efter ridskolan har jag faktist en bror som bygger hus…

Det här är då min ena tok -->

Och här är den andra ;)

Vad fina dom är!
Är det pojkar eller flickor?

#19 Tikar båda två :)

Jag tyckte att dom såg lite femenina ut - jätte fina båda två! 

#21 Haha :) Din hund är jättefin :)

Tack! 
Jag bor i Handen och har en hund som gärna skulle vilja träffa någon som är i hans egen storlek. (träffar bara min väns lillplutt då och då).
kan ta mig till brandbergen med buss om en träff skulle bli aktuellt :)
Vosjes kontot krånglar igen men jag är i alla fall Vosjes.
Det skulle vara jätta roligt att träffas någon gång men just nu har vi verkligen inte tid då vi packar och planerar för fullt inför en resa till Nederländerna. Jag brukar promenera till Handen ett par gånger i veckan så det skulle inte vara några problem annars. 
Min e-mail adress är: sophiar@live.se för den som vill talas vid lite närmare angående träffas eller annat.
Okej.
Då får vi hoppas att vi hinner träffas några gånger innan vår flytt den 23 juli :)
Jag åker runt den 2-3 juli och kommer förmodligen hem i oktober så jag kan meddela dig om jag får någon tid över innan dess. 
OK jag fick ditt pm jag ringer eller smsar om jag får tid över.