Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettgod-morgon-middag-kväll
Läst 1263 ggr
Fridaaaa
0

God morgon 12 juni 2011

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Solen strålar idag, verkligen superhärligt! Så blir en riktig långpromenad, har inte blivit av nu senaste dagarna pga allt regn.

Ha en trevlig söndag!

Bilden är på min familjs hund Liston, en new foundland/landseer, som fyllde 1 år i fredags :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[iurochskur]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Godmorgon!

Tyvärr har jag inte kunnat njuta av att det åskade och regnade inatt när jag vaknade. Jag har väntat på att det skulle spricka upp och svalka ner då vi har haft runt 30 grader i någon vecka och vi har svettats massor här. Istället så vaknade jag av åskan och satte mig upp och bet mig i tungan. Jag kände redan igår kväll när jag la mig att något var fel. Missade mina epilepsi tabletter med 3 timmar så jag har krampat inatt. Imorse hade jag ont i nackmusklerna och känner mig konstig i huvudet.

Men min lilla pärla Shanti var där och välkomnade mig med en stor hundpuss och viftande svans. Då kan man inte annat än att bli glad. Jag älskar min vovva som gör mig glad även i dom svåra stunderna.

Ska försöka mig på en kort promenad ute så jag piggnar på lite, maken följer såklart med så han kan hålla i Shanti.

Idag är det i alla fall klart mycket svalare och jag njuter av det.

Önskar en trevlig Söndag till er alla!

Kram!

[Forest]
0

TS sicken goding :)

1  oj missa medicinen var inte roligt hopps att du får en bra dag trots ont i musklerna. Tur att du har så glad liten hund :) Jag träffar dagligen en som faktist ser lite ut som din tös, hon älskar människor o blir så glad att vi hälsar på henne  man går någ där för hennes skull tror hon :)

Go förmiddag!

Idag har jag vart ute o gått en pormenad o tränat lite smått vi ökar avståndet med stanna o kom samt kastar leksak o får vänta till man säger hämnta. Byteshandel görs o så kör man igen, hon har blivit mer tålig på vänta o därmed blir inte så uppspelt. Våran agillitykurs är slut men ska se om vi kan ta privatkurs för Emöke så både Enja o jag blir bättre. Har köpt tunnel o gjort hinder då är det kornor och pinne som jag köpt på jobbet :) Det går bra det gäller att få Enja förstå vad jag menar o vara glad mycket beröm o spring det är någ det bästa Enja vet om spring o en rolig matte :D Vi ska idag möblera om byta rum sovrummet ska bli datarum o tvärtom då datarummet är större o jag vill ha luftigare s-rum. Så det lär ta lite tid men kommer förståss hinna med långpromenad o annat. Ha det så gott alla. :)

[iurochskur]
0

#2 Tack! Ja jag önskar att du hade fått träffa våran tös, hon är så glad i alla hon träffar människa eller hund. Vem vet, kanske kommer det en träff snart. Hoppas kan man. Träffar gärna din vackra tjejja-

AnneN
0

Jasså Frida det är du som stulit min sol! Tungan ute Här är det mulet och endast ca 14 grader ute i jämförelse med gårdagens skinande sol och över 25 grader i skuggan.

Ge genast tillbaka min sommar! SkrikandesTungan ute

Enda positiva med dagens väder är att hunden inte är lika slö så idag orkar hon nog rent av lite aktivering som inte är i vatten.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Fridaaaa
0

#2 Hihi ja en stor nallebjörn med mycket energi :P

#4 Japp, den är här hos mig Flört

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.