Hjälp tack!
Hej alla! Jag har en fråga att ställa åt min granne. Dom har två franska bulldoggtikar som är 4 och 1,5 år gamla. Båda hundarna biter på ALLT! Dom har bitit sönder varje bord, stol, list, skåp, dörr osv… Vad kan dom göra för att få dom att sluta? Hundarna bet idag sönder deras sprillans nya bord för 2200 kr så dom är verkligen ledsna nu. Dom får jäte bra motion och långa promenader så det kan inte vara de. Leksaker har dom gott om att bita på men endå väljer dom allt annat. Hur ska dom göra? Kan man spraya något på möbler och likande? Dom behöver verkligen hjälp!

Vid vilka tillfällen är det hundarna biter på saker? Om det är då de blir lämnade ensama så föreslår jag att de börjar om från början med ensamhetsträningen. Tuggandet är ett lugnande beteende för hundarna om de har separationsångest.
De kan för övrigt testa med någon fy-spray som går att köpa i djuraffären eller smeta på en blandning av ättika och vitpeppar, ev även spetsat med tabasco.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Det är blandat, både när dom är själva och när alla är hemma. Kan dom testa med en vattenspruta? Ja jag föreslog en sån blandning men dom är rädda att det förstör möblerna. Tror du att det blir någon förstöring om dom kletar lite på bordsbenen och liknande?

#2 Det brukar inte förstöra möblerna så länge det inte är av tyg eller obehandlat trä.
Vattenspruta tror jag inte funkar så bra för då måste man ju vara beredd med den i exakt den sekund som hunden tuggar på fel sak och därmed även hela tiden vara i samma rum som hunden.
Har hundarna några ordentliga ben att tugga på? då menar jag typ benknotor, märgben, mm inte pressade tuggrullar.
_**/Mvh Anne
#3 Jaha okej, men hur fungerar en fy-spray då? Nej jag tror inte dom har såna ben till dom, ska ge det som tips!

#4 Man sprayar det på de saker som hunden brukar bita på men inte får, så smakar och luktar det illa för hunden.
_**/Mvh Anne
Jaha, dom har letat efter det men hittar det inte. Vet du någon speciell djuraffär? :)

#6 Brukar finnas på de flesta, tex djurmagazinet
_**/Mvh Anne
fast den fy spray som vi har får man inte spraya på sånt som hunden kan stoppa i munnen, den är bara för att få hunden att inte kissa inne (heter fy-spray). så man får läsa ordentligt på flaskan först 
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
#7 Okej det ska säga, tack!
#8 jaha, ja då får jag säga det till dom, så hundarna inte får i sig något farligt! :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Finns anti-bit vet jag för hästar jag tror inte det är skadligt för hundarna. De är ganska dyr spray men den funka kanon bra iaf då min häst var en som verkligen tugga trä. (kom på andra lösningar med bla akerveringsflaskor till hästen så fick hon annat o göra) så detta med ben kan jag säga är bra. Men testa anti-bit finns ofta i vanliga djurbutiker som även säljer hästsaker.
Okej, jag kan fråga om dom på mitt stall har någon flaska för då kan jag fråga dom om jag kan läsa på deras flaska och höra om dom vet något om det. Tack så mycket för tipset!! Ska säga det till dom :)
tycket det låter som om de får för lite stimulans… även om de får mycket motion så behöver vissa jobba med huvudet
min stora är "stimulanshund" som jag säger, hon behöver stimulansen mer än motionen :) får hon inte träna ofta så blir hon understimulerad och börjat hitta på bus som tugga sönder saker
jag misstänker att lillan kommer bli motionshund och det ska bli en kul utmanning i så fall :P fast det blir ju rätt lätt eftersom det är tänkt att jag ska dra med dem framöver :P
hoppas de reder ut allt
Jaha okej ja så kan det säkert vara, dom tränar inte på något speciellt sett mer än promenader. Men dom ska antagligen börja med weightpull med dom så det är ju bra! Tack för svaret :)
12 helt rätt bara promenad ger inte mycket för hjärnan.
13 där kan vara den stora boven men man kan andvända även anti-bit och säga till hundarna när de biter sönder möbler men aktervera dom bättre inte bara promenader. Finns lätta övningar och lite vardagslydnad samt trix ;)
#14 ja nu när jag tänker på det så kan det vara felet… Ska prata med dom och ge olika tips och övningar för hjärnan. Kör det mycket med min hund själv. Att jag missade det… :P haha
15 ja du skulle ju kunna tipsa dom om din/eran sport med 
#16 japp det har jag gjort och hon ska beställa sele snart 
14# jo jag vet.. har haft så mycket med flytt och lite psykiskt att min hundträning helt kommit efter, vilekt märks på stora tjejen :P ska dock försöka ta tag i det så fort jag flyttat eftersom jag vill njuta av min sista vecka innan jag börjar jobbet :P
dessutom vill jag inte belasta henne ännu så mycket efter skadan trots det är helt läkt nu.
dock blir det ju lite träning på våra promenader och massor med tid i rastgården med henne och valparna :P så hon klarar sig :)