Ni med renraser
Kom att tänka på att jag sett flera här med renrasiga hundar som ändå hänger här. Misstolka inte, ta inte illa upp för jag undrar bara hur det kommer sig att ni hänger här om ni inte har någon blandras? Är forumet trevligt eller känner ni massa blandraser, funderar att skaffa…eller tja, varför? 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har alltid trivs bra här inne, dels slipper man tjavs och blir det tjavs reds det snabbt ut på bra sätt. Jag har haft bandistik o jag tycker ranrasig o blandis har samma värde, det är en hund.
Jag kollar runt lite på alla hundsajter och en del inlägg svarar på. 
/Helena
Medarbetare på Brukshundraser
kan oxå nämna här inne finns det dom som är mycket duktiga på ge tips om allt möjligt. man får ofta ett positivt svar o man slipper känna sig korkad 
Jag har en renrasig hund men har haft blandras.
Det är hundar vi diskuterar, samma slags träning oavsett om det är renrasigt eller blandras :) Samma med mat osv :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har 3 renrasiga sheltiekillar och har aldrig haft en blandras, men däremot skulle jag mycket väl kunna tänka mig att ha en blandis i framtiden:)
Jag är mest inne på sheltie.ifokus och skriver men är också inne här och läser mycket. Det är så bra stämning här inne och det gör att jag trivs väldigt bra:) Och precis som #4 skriver så är det ju faktiskt hundar vi pratar om, och att träning och mat är samma sak för renras och blandras.
Jag har en renrasig, även förra hunden familjen hade var renras, men att jag är här inne på blandraser också, och inte bara det 'vanliga' hundforumet här på iFokus, är just för att även blandraser är hundar dem med, och det kan ju både dyka upp något nyttigt som man kan lära sig här, såväl som inne på det andra hundforumet, och vice versa, det ena utesluter ju inte det anda :)

Jag har inte ens hund men kollar ganska ofta här endå
.
Håller på med cornish men är inne på katter, perser och lite andra raser. Det är ju samma djur på sajterna, tror det är därför de med rashundar kommer hit.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Har haft blandis och är uppvuxen med blandis. Innan jag fick min första hund hade jag min mosters jämt och ständigt, också han en underbar blandis - så det har nästan varit "givet" för mig med blandraser. Nu är det annorlunda men tycker fortfarande blandraser är speciella och det är fortfarande en hund.
jag gillar hundar, både renras och blandras.
Det är blandrasuppfödarna samt de som stödjer dessa uppfödare med att köpa blandraser som jag har något emot. :)
#9 Du har alltså något emot folk som köper blandraser?
emot är kanske fel ord, låter typ som jag hatar dem personerna, men jag kan väl säga som så att jag inte alls förstår mig på dem.
#11 Så du gillar hundarna men inte människorna som äger dem? Du anser då att ingen ska äga hundarna, eller hur menar du?
#12 menar som så, att det inte är något fel på individerna, men avelsmässigt anser jag blandisar vara fel.
Och jag ser gärna att folk äger blandisar, dem ska ju inte bli hemlösa, men jag hade gärna sett att folk inte köper blandisar, och inte avlar på blandisar medvetet, då jag ser detta som oseriöst.
Vi har själv haft en blandis, som vi tog för den skulle avlivas, men hade aldrig gett mitt stöd åt någon oseriös blandis uppfödare, likadant som jag inte skulle betala för en hund och därmed stödja en oseriös uppfödare som avlar på renrasiga hundar.
För att det handlar om hundar. Blandras som renras, det är ändå hundar!
Sen är ju min "blandras" fast hon bara har en ras i sig ;)
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.

Ogillar egentligen sådana uppdelningar över huvudtaget, vi är väl alla hundägare/hundälskare. Hund som hund….Har både renraser och blandraser.
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
Jag har en renras nu men varit uppvuxen med blandraser, kollar in här då och då för att det är trevlig stämning och man kan få bra tips och råd här 

hund som hund säger jag,, alla har samma värde.. :-) enda skillnaden tycker väl jag är att man inte ska avla på blandraser, ej heller inte alla renraser då man måste tänka på standard etc..
Men alla hundar har samma värde för mej, jag kikar in och ser lite trådar här och var och svarar på det jag kan och tycker är intressant, det kan vara här, på hundar.ifokus eller vovve,, ja det spelar som sagt ingen roll alls,, bara ämnet är intressant. :-)
//Linda
Jag har både ren- och blandrashundar här hemma och det är så bra stämning på blandrashundar.ifokus jämfört med hundar.ifokus, därför är jag mer här än på de andra hundsajterna.