Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 1869 ggr
gickan87
0

Valpen jagar katter

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hur ska man göra för att få valpen att ignorera katter? hon jagar både grannens och våra egna så det leder till att hon får sitta instängd i köket när katterna är vakna.

Hon är en stor blandras och snart 5 månader.

MVH Erika :)

[Forest]
0

Jag har lärt Enja att inte jaga grannens katter. Jag valde att ha Enja koppel och sen uppmuntra att man hälsa men inte jaga. Belöna och när jag ser jakt har jag ropat till mig henne o då isf jaga har jag lekt klappat o nu går vi här.

gickan87
0

#1 Okej, min Nova hoppar, jagar och skäller på dem så katterna far ju åt alla håll och kanter. Är hon lös så kommer hon inte när jag ropar på henne förrän katterna är borta och då är det ju försent att träna henne. I koppel drar hon bara utan att lyssna ett dugg. Bara katterna som hägrar för henne.

AnneN
0

Vad gör dina katter om hon jagar dem inne?

Velvet försökte jaga/busa med katterna första dagarna jag hade henne som valp men då hade jag hundvana katter som satte henne på plats och så var det bra med den saken.

Ute skulle jag rekomendera att träna mycket kontaktövningar och skvallerträna hunden.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Forest]
0

2.  då är det som 3 säger du bör träna mer på kontaktträning du måste bli mycket roligare än att jaga katter. Flört

3, Haha, ja du det finns inget bättre än när katter visar att mig jagar du minnan inte och ofta lär sig hundarna se hur en arg katt ser ut oxå :P

gickan87
0

3. Två av dem ligger under soffan och trycker medans den tredje labbar till henne. Men han har fel på ett ben så honom får hon absolut inte knuffa till så det hoppar ur led. Katter är för nöja levande rörliga leksaker. Och så ska det inte vara. 4. Då är ju frågan hur mal blir roligare än fräsande och springande katter? Helt ny på det här med kontaktövningar och ätt uppfostra en bångstyrig valp.

Maja2
0

Har ni gått valpkurs? Annars rekommenderar jag det, ifall ni är helt nya på att uppfostra en valp. Att stänga in valpen i köket är inte att rekommendera.

gickan87
0

Helt nya på att uppfostra valp är vi inte men just kattjakt är helt nytt för oss. Tidigare Valpar har redan varit vana vid katter. Valpen får vara i köket för det är där vi är mest. Är så rädd för att hon skadar den äldre katten som ju redan har ett dåligt ben.

[Forest]
0

det finns flera inlägg om hur du tränar kontaktträning :) men valpkurs är inte helt fel att gå, där får man många tips o råd av instruktruktören samt att man kan ta upp lite vid eftersnacket vad man vill träna lite extra på :) ska se om jag hittar lite bra inlägg där det skrivits om kontakträning.

Labolina_73
0

Min valp jagar oxå våra katter, men jag tror att det enda som gäller är tjat, om du stänger in henne riskerar du ju att dom aldrig går ihop iom att det alltid kommer att vara roligt att jaga dom.

Katterna kan ju komma undan iaf iom sina klösmöbler och höga ytor så jag tror inte att det är någon fara,, Bissa (min hund) hon viftar med tassen mot dom och dom gör detsamma,, skillnaden är ju att hon busar och dom vill inte busa,, dom har ju helt olika kroppsspråk, hon har åkt på en smäll lite nu och då med ALDRIG med klorna ute.

Låt dom vara tycker jag och tjat tjat tjat på valpen så kommer det att lugna ner sej..

Lycka till..

//Linda