Detta är helt underbart!
Hejsan. Måste säga att jag är överlycklig, och ******* glad över den här sidan! Ramlade precis över den och tvekade inte en sekund på att bli medlem! Det verkar som om min tik, och jag läser runt, lånar böcker och gör allt för att kunna så mycket som möjligt.
Har tråkigt nog läst väldigt mycket på internet om stackars ovetande människor som även dom har valt att para sina blandraser och fått väldigt mycket påhopp, kritik och fula ord efter sig, när dom helt enkelt är ute efter lite stöd, men dom får 0 tillbaka.
Självklart tycker jag att uppförade med (fantastiskt fina) renrasiga hundar och sjuttioelva års erfarenhet kan ha sina åsikter, men något som stör mig enda in i benmärgen är hur respektlösa många av dom kan vara mot andra hundägare som har blandraser och väljer att para. Jag tycker att det är skamligt, att dom inte (nu säger jag inte alla) har medkänsla och tror sig vara så mycket bättre än alla andra. Inte bara om detta med renraser utan alla års erfarenheter dom har, men dom har väl haft en första kull dom ockå? Och inte var dom allvetande från börjar heller, varför inte ge oss första-kullen-gången en chans, precis som dom fick? Nu menar jag absolut inte att starta någon tråd med bråk, om vissa tar åt sig för det jag skriver, menar absolut inget illa, men förhoppningsvis förstår ALLA det. :)
(OBS. jag stödjer absolut inte ALL blandrasparning, har sett en hel del parningar som inte borde ha skett mellan allt för olika raser t.ex. tax/amstaff & tax/schäfer m.m, självklart ska det finnas en gräns, och självklart är det viktigt att veta bakgrund och övriga sjukdomar om raserna)
Återigen är jag överlycklig över denna sida, och jag känner ÄNTLIGEN att jag kan ställa frågor om dräktigheten, komplikationer ang. förlossning, Valpar m.m. och faktiskt få bra respons!
Jag hoppas av hela mitt hjärta att denna sida är lika bra som jag har fått intrycket av. Ville bara dela med mig, och säga hur mycket jag uppskattar medkänsla i blandrasvärlden.
Nu vill jag gärna se lite valpbloggar och steg för steg under dräktigheten! Många är privata så om ni läser detta skicka hemsk gärna eran sida! Kan sitta en hel dag och bläddra runt i sånna sidor ;)
fantastiskt fina)
välkommen till blandrashundar :D
håller med dig i de du skriver ;)
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
Såg att det blev lite mycket och hann klämma in en konstig mening längst ner, hehe. #1 Tack så mycket!

Varmt välkommen hit 
Det du skriver om hur man på de flesta ställen blir påhoppad om man väljer att avla på blandraser är en av anledningarna till att jag startade detta forum för att alla ska kunna känna sig välkomna och våga ställa sina frågor och dela med sig av sitt hundliv oavsett om det gäller blandraser eller renraser.
Hoppas verkligen att du ska trivas bra här. 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Varmt välkommen