kräsen hund
Jag vet att det finns flera inlägg om detta men skapar iaf en egen :P
Jag är smått trött på kräsen hund. Jag ger färskfoder nordic bas samt lax varannan dag en liten dutt, för omega 3. Har även provat ge klass men det var samma visa vägra äta. Hon har framme maten en bra tid, men det hjälper inte. Får mat bara en gång om dagen för att göra henne hungrig godis får hon lite vid träning men ofta kör jag med leksak som belöning för att hon ska äta. Jag har köpt hem även orijen för att slippa tänka på att hon inte äter men ne det rör hon inte heller. Ibland tar jag orijen med mig ut under promenader får i henne då max 8 kulor. Hon får även liten del av kycklingvinge men detta är inget man kan räkna ge daglig kost (3e del vinge ungefär).
Hon är idag som hon brukar vara smal men lagom, ibland går hon ner o är mager. Det är just det jag inte vill ändå dessa tider äter hon inte alls sin mat, jag kan då ge henne små bitar av färskis med sked o då äter hon liten. Uppfödaren säger att jag inte ska bry mig hon äter när hon behöver men jag vill ha en hund som äter lite iaf hon har alltid vart så här pipplig med maten, konkurens hjälpte inte genom annan hund. Och ja, jag vet denna ras kan vara kräsen men hur kräsen kan man vara?
Hon får bra mortion ute o traskar o springer/leker samt tränar, en långpromenad per dag över 1 tim resten är 20-40 min promenader då flera med lek/spring. Hennes energi är hög, glad,pigg,sprallig,arbetsglad.

När på dygnet får hon sin mat? Vet att en del hundar föredrar att äta på kvällen/natten dår resten av familjen sover.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Och hon är inte sjuk? Läste förut om en hund som ville äta, de gick till veterinären och konstaterades att hon hade halsfluss (tonsillit)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
1 hon får den sent nu mera runt 22-23 ibland får maten vara framme över natten o ibland har man ju tur med att hon ätit lite. Kycklingen är vissligen en sak hon alltid äter det ger jag på morgonen så jag vet att hon ätit något iaf (innan jag åker o jobbar)
2 ne, hon har alltid vart så här redan dag 1 som 8v valp var hon pipplig. Vi var o vacc henne o bad då vetrinären kolla halsen+ öronen men hon såg fin ut. Men helt rätt man bör fundera på halsen när hundar inte äter.