Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 3707 ggr
flocken
0

Minskad Folsyra

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på er alla hund vänner.

Min Axel är 2,5 år. Varit i vår ägo i 2 år. Vi blev hem nr 4. han har diagnoserna Magkatarr & olika allergier.

Han har 2 gånger i år blivit akut inlagd pga svåra diarrer & kräkningar. Med det uttorkning. Vi har gjort alla olika tester & undersökningar.Men hittar inget.

Igår fick vi svar på ett blodprov som de var tvugna att skicka iväg. Minskad Folsyra. Nu ska Axel få äta Folsyra tillskott i en månad sen ta nya prover. Det var husse som pratade med vetten. Men enl de så kan minskad Folsyra bero på hans svåra diarrer.

Så om detta funkar så ska han få gå på Folsyra hela livet. Inte varje dag utan kanske 1 vecka/månad.

Vad vet ni om MInskad Folsyra?

Tänk pm vi äntligen har hittat felet nu.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

AnneN
0

Hejsan!

Mycket ståtlig hund du har Glad

Hoppas att de hittat felet nu för folsyra kan man få i sig via bra mat också så har ni tur behövs kanske inte tabletter hela livet utan kan eventuellt räcka med kostomläggning.

Folsyra finns rikligt av i bland annat gröna bladgrönskaer (tex spenat) och i lever, men är kännsligt för värmebehandling, ljus, mm så tyvärr försvinner det mesta av folsyran vid tillverkning av foder. Väljer man istället att ge hunden rå föda (Barf) så får den dock i sig det den behöver utan större problem.

Har även hört om djur (både hund & katt) som haft stora problem med mage, tarmar, magkatarr och massa annat som blivit mycket bättre eller helt friska av att äta barf istället för torrfoder.

Tyvärr så vet jag just nu inte så mycket mer om just detta, men håller tummarna för att ni snart ska ha en frisk hund.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

flocken
0

Axel får färskfoder samt nypon pulver. Jag är återförsäljare. Mixar även med BARF. Så bättre foder kan han inte få. Torrfoder skulle jag aldrig ge mina hundar. Alla tillsattser kan inte vara bra. han får även olika grönsaker & sallader.

Om detta kan göra så han äntligen blir bra så vore jag super glad.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

[Forest]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

har ingen aning. Men hur längge har han ätit färskfoder o barf?

flocken
0

#3 Han blir 3 år i september så då i 2,5 år. Innan dess fick han ingen mat alls..typ..

…………………………………..