Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettgod-morgon-middag-kväll
Läst 696 ggr
AnneN
0

Go'morron 28/5 -11

Go'morron på er alla, hoppas ni sovit gott och får en riktigt trevlig lördag Skrattande

Här är det lite halvtaskigt väder, har regnat och blåst massor hela natten, men har lugnat sig lite nu. Idag ska Hundhuset ha grillträff så jag hoppas på fint väder under dagen, blir så svårt att grilla om veden är blöt av regn + att varken hussar, matter eller vovvar brukar uppskatta blöta väder så värst… undra om de är gjorda av socker Obestämd

Vad ska ni hitta på denna dag då?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Nuttra
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon!

Idag är andra dagen som min lillskit är här Skrattande

Bentley heter hon och vi ska träna massor på vardagliga saker!

/Helena

Medarbetare på Brukshundraser

Fridaaaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon!

Här är vädret med halvbra, sol till och från. Så blir inne dag. Så klart ska Lillan få komma ut lite med, men det blir ingen långpromenad idag tror jag inte, mest bus osv i trädgården, ifall det börjar regna :) (Varkens jag eller Lillan gillar regn).

Så får bli städdag, mysa med kaninen och marsvinen jag har inne (har 4 kaniner ute med).

Så här ser Lillan ut när hon spanar in 2 av kaninerna som jag har i boden hehe Skrattande

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Forest]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tjo.

1 hoppas ni får en kalas kväll :) är avis hade mer än gärna vart där o träffat dig o Velet samt ätit lite gott Flört

2 Stort Grattis till bli med hund, ser ut o vara en söt hund :) får gärna visa mer bilder på Bently GladFlört

3 fin hon är Lillan, jag tycker det ser ut som att hon är lite sugen på att jaga dom Tungan ute Men hon gillar väl att pussa kaninerna antar jag iaf Skrattande

Tjo!

Idag är vädret si o så. Jag sov ända till 9 ovanligt länge och det var skönt förutom att jag vakna med skallevärk. Efter morgonpromenaden tog jag en helgenomgång med Enjas päls då hon har börjat tova. Gick åt en del majsenamjöl, Enja tycker det är lite jobbigt när hon får ligga så länge. Men ett ont måste annars skulle hon vara helfiltad. Vi åkte o titta på en inoff utställning i Mjölby Sharpman där var många som kolla in Enja och folk kom fram o fråga om henne. En uppfödare som kom fram o berömde henne för färg o undra när det var våran tur, haha vi är bara här o tittar liteGlad  Vi träffa en trevlig uppföddare som hade med en papillonvalp på 4 mån + skulle ni se den lilla hade ni dött så söt hon var. Vi prata en del o jag fick hennes visitkort, alltid trevligt o träffa uppfödare som är trevliga, de gör bra reklam för sin uppfödning genom vara trevlig. Valpen sov i Adas knä tror ni man vart bra sugen på sån liten sötsak. Det var blåsigt o vi åkte hem efter en stund pga min min huvudvärk vart värre o värre :-(

En sak vart jag väldig paff över :  Varför får småhundar vara hundagrisiva men inte stora hundar? det var 2 vavvor som var helt agrisiva mot hundar. 2 andra var isf rädda o bet dommaren då hon skulle titta på tänderna. Gissa om hon akta sina fingrar sen efter dessa två Tyst  En stor hund gick en dommaren o prata med innan de änds nåde ringen fick åka hem, japp den var mindre trevlig iaf. Men hur kommer det sig att småhundar för vara agrisiva men inte stora…. dålig mycket dåligt.

Fridaaaa
0

#3 Tack :D Hon hade jagat dem om hon hade fått för matte och husse, men hon vet att hon inte får, se tittar hon på dem eller luktar på dem. Har hänt någon gång att hon har slickat på en av kaninerna hehe gillade dock inte kaninen :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Nuttra
0

#3 hon har fått en tråd där jag uppdaterar med bilder och framsteg Flört

http://hundar.ifokus.se/discussions/4ddfb782d4ebea5307001673-bentley#discussions-2

/Helena

Medarbetare på Brukshundraser