Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettutställning
Läst 5585 ggr
[Ronon-m]
0

Nyfrissad, HJÄLP!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag klippt Ozzi lite så som en pudel och Powderpuff är klippt och fört ihop dom så att han ser lite rastypisk ut. Säg gärna vad mer jag kan rätta till, detta var första gången så gärna komentarer om bringan på honom för där vet jag ej hur jag skall göra:/ Gärna om ansiktet också tack, han måste ju se så bra ut som han bara kan innan utställningen på lördag :)

[iurochskur]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Han är ju klippt likadant som Shanti! hihi. Men öronen hennes är långpälsade eftersom jag ville ha kvar lite där då hon är Phalene/papillon med lite shitzu. Har dom klippt bringan mera menar du?

[Ronon-m]
0

Jaha :D

Nej jag har klippt honom själv men jag vet inte hur jag ska klippa bringan på honom. Han har ju en kortare nos som både pp och pudel har. Sen har han ävens pp:ens v klippning på halsen. Men under den vet jag inte hur jag ska klippa, jag menar vid benen och lite längre ner där på bringan :)

[iurochskur]
0

Jag tror inte du ska klippa mera på benen i alla fall. Men snyggt jobbat! Det var fint trimmat. Vart bor du, kanske vi ska komma till dig och klippa Shanti iställetFlört.

[iurochskur]
0

P.s ser en liten bit på huvvet som är klippt längre än den andra.

AnneN
0

PP och pudel ska ha ganska slätrakat i ansiktet och på halsen och så kanske du kan jämna till klippningen lite då den ser lite hackig ut (inte alltid det lättaste att få jämnt)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Ronon-m]
0

#3 Ne jag tror att det blir bra så på bringan, ska rätta till lite idag då det ojämna och hackiga har kommit fram bra :) Hehe nee så duktig är jag inte! Men tack Skrattande

#5 Slätrakat?? va e de? Ja jag ska fixa det lite, jag har sett att det är lite hackigt under dagen som gått :)

AnneN
0

Här är en bra bild på hur PP ser ut då den är trimmad till utställning och här ser du ganska bra hur pudeln trimmas, där ser du hur jag menar med slätrakat.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Ronon-m]
0

Jaha, då ska jag försöka med det så lägger jag in en bild efteråt. Tack så mycket! :D

[Forest]
0

Jag hade rakat ner som pudel o ccd är allså renrakad nos/hals jag tycker det är fint med deras små råttnosar Glad Nu är vissligen ozzi valpklippt o ganska korthårig men det kan någ se fint ut ändå. Annars är det lite som du säger mer mellan benen, för att få gämnare klippning. Hur ser han visa gärna helbild :) Tycker du har klippt han fint, det är svårt o klippa jag klippte chanel med sax o gjorde det gämnt genom hålla kammen så hon vart gämn även "raka ner nos" med saxen gäller att man har en hund som sitter stilla Flört

[Ronon-m]
0

#9 nu har jag klippt honom så som dom ska vara på nosen och halsen, tyvärr gillade han inte den klipparen vi lånade av grannen och att ha intill nosen då den lät för mycket. Så jag började och sen gick det bara inte, han vägrade. Så eftersom det var 1 cm helt nerrakad så fick jag fortsätta för hand. Är inte alls speciellt nöjd längre, tycker inte att han blev fin :(( Mycket bättre innan, eftersom han är kortare i resten av pälsen. Men jag kanske bara är ovan :)

Lägger in en bilder på hur det blev!

[Ronon-m]
0

.

[Ronon-m]
0

.

[Ronon-m]
0

Sista bilden

[Forest]
0

Jag tycker han vart fin Glad Det är forståss smaksak vad man gillar men jag tycker han vart jätte söt. Va stolt över honom och sträck på dig. Måste säga du klipper ju jätte bra. Vad har du för sax för han ser ju jätte gämnt o fin ut. Detta med trimmer ja det är en sak jag fått träna mycket på Enja fast redan som liten valp. Nu är hon inte rädd för trimmern men det tog lite tid o träna med. (körde med gammal hårtrimmer utan skär men del låter som mindre rolig iaf o den höll jag imot henne överallt godis gick det åt :D )

[Ronon-m]
0

Tack så mycket, ja han är alltid söt enligt mig, men nu känns det lite ovant bara då jag är van vid hans dtora fluffiga huvud. Vilket jag föredrar, men mig gör det inget att göra såhär ibland för det växer ju som sagt ut, och då blir han lagom igen, för ibland växer pälsen på hans huvud ätte mycket och han blir jätte stor runt huvudet, så detta behövs ibland!! :)

Åh tack så mycket, det var ganska svårt att få till denna klippningen, men jag lärde mig mycket på det. Jag ska köpa en egen trimer nu och börja göra det själv varje gång istället för att åka till hundtrimmaren. Då blir det alltid som jag vill och jag kan testa lite olika stilar. Ska köpa lite böcker och försöka lära mig och bli bättre! Tycker att det är jätte roligt att klippa honom, kan tyvärr ibland bara inte sluta eftersom jag vill att det ska bli perfekt :) Det kommer bli mycket träning på att klippa honom runt nosen, massa godis ska jag köpa hem :D

[Forest]
0

15 Jag tror faktist att man kan klippa sin hund bäst efter ett tag då man vet lite vad man gillar o hur de passar i bäst. Jag klipper bara Enja nos/hals/pullan/rumpan/svansen då jag inte rör hennes fluff än pga ska ställas ut. Men jag ska gå lite små kurser hos uppfödaren för jag vill verkligen lära mig klippa pudel rätt :) kort som utställningspäls jag vil llära mig.

Sen kan du säkert spara lite mer päls på pojken o sen trimma bara nos o hals du ska se att han ser säkert söt o busig ut i det oxå kan vara roligt o ändra lite. Hoppas du hittar en bra trimmer du är nöjd med o som passar både dig och honom. Finns riktigt tystlåtna trimmer med ;) Själv har jag en som låter ganska mycket men den är bra o man kan lita på den ;)

[Ronon-m]
0

Ja man hittar nog rätt stil tillslut, fast jag gillar lite variation ibland ;)

Jag tänkte faktiskt göra det till nästa gång, spara till lång päls och klippa honom såhär på nos och hals igen. Tror att han kan bli riktigt fin i det! Förr var han långhårig. Han  var väldigt fin i det. På denna bilden är även nosen lite kortare :)

[Ronon-m]
0

.

[Forest]
0

Spelar ingen roll hur han klär sig är han ju bedårande söt i allt :) Spara lite vettja till vintern o sen bara raka nos o rundklippta tassar :)

[Ronon-m]
0

#19 Åh tack, han är min lilla sötnos! :) Ja det ska jag absolut göra, inte klippa på honom mer förens pälsen är lång och fin igen och då klippa nos och hals :)