Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etiketthundmat
Läst 1072 ggr
lilldiezel
0

Vilket foder?

på grund av olika anledningar (inte bara ekonomi) så har min hund inte fått något "riktigt" hundfoder som Royal Canin, Euakanuba osv, utan har kört på Doggy Professional som funkar bra på henne, men det blir ju otroligt dyrt i längden och vill hitta det bästa fodret nu i sånahär stora påsar :)
i förra hemmet fick hon då bara ICAfoder men det är då ingenting hon får nu. Har testat Pedigree och annat men det funkar inte alls för henne.

Så skulle vilja ha några tips av er som kan hundfoder, vilket som skulle passa henne bäst.
Hon är en blandras mellan collie och engelsk setter, ca 55 i mkh. Vikt vet jag inte, men hon är då normalviktig. Fyller 5 år i sommar.
Lagom aktiv, men skulle gärna vilja få mera energi i henne!
Finns det något ni skulle rekommendera?

Tack på förhand :)

AnneN
0

Jag rekomenderar som vanligt Orijen eller annat spannmålsfritt foder då dessa foder oftast blir billigare att ge i längden då de behöver betydligt mindre mängd än med spannmålsbaserade torrfoder.

Annars kanske någon typ av färskfoder kan vara nått om du har stor frys. Eller barf.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

lilldiezel
0

okej, finns det att köpa i vanliga djuraffärer?

AnneN
0

#2 En del djuraffärer har det fodret, men annars så kostar det samma på foderbilen.se och du får det levererat hem till dörren.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

lilldiezel
0

Läste kommentarerna på foderbilen nu, låter ju jättebra att många hundar ser skillnad på pälsen utav det!
Priset kändes väl sådär, då jag tyvärr är fattigstudent haha. Men har tänkt skaffa en (ev. två) fodersäck/ar till sommaren då jag fått ut sommarjobbslönen.
Känner mig som otroligt dålig matte som bara ger henne billiga 3kgs säckar..
nåväl, ska ju som sagt bli ändring på det, och ska ju inte stirra mig blind på priset då det räcker länge, och hon är ju såklart värd det bästa :)