Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 1469 ggr
denice95
0

Ryck

Såg nu ikväll att våran hund har som "muskelryckningar" eller vad det nu är vid örat, och det har pågått snart en timme. Undrar om det kanske är någon som vet vad det kan vara?

AnneN
0

Är hunden vaken eller sovande?

Vaken så kan det vara nått som irriterar, kolla om örat är smutsigt eller om det kan sitta en fästing eller annat otrevligt där.

Sovande så är det mest troligt bara ryckningar som kan bli ibland då de drömmer.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

denice95
0

Han är vaken.. Det syns att det "dunkar" bakom örat lixom uppmot huvudet, känns också om man håller där. Kan kolla om det är någon fästing eller dyligt där men jag tror inte att det är det.

AnneN
0

#2 Okej, verkar han besvärad av det på något sätt? Ibland kan jag själv få att det liksom pulserar/dunkar vid tinningen utan att det gör ont, brukar då lugna sig med lugn massage på det området.

_**/Mvh Anne

denice95
0

Alltså jag kan inte se att han stör sig på det. Men det är som uppe på huvudet mer åt nacken

AnneN
0

#4 Okej, då är det kanske bara en pulserande ådra du ser.

_**/Mvh Anne

denice95
0

Aa, men jag tycker det verkat sluta nu iallafall. Men man vart ju lite orolig eftersom man aldrig sett att han haft så tidigare och det dunkade så synligt. Och med tanke på hans ålder (9år) började man fundera ännu mer vad det kunde vara. Men tack för din hjälp :)

AnneN
0

#6 Så lite så… Ibland kan man se på sig själv också ådror som pulserar tex vid handleden, tinningen, halsen, och andra ställen där det brukar vara lätt att även känna pulsen.

_**/Mvh Anne

denice95
0

Aa precis, men det syntes så himla väl, var inte bara att det pulserade lite. Men nu har det slutat helt :)