När det kommer andra hundar...
När det kommer andra hundar börjar min tik att pipa när hon ser dom speciellt när de leker eller springer runt.
Jag upplever det som att hon vill gå fram och leka och därför hon piper och skuttar (läs skuttar, inte hoppar) mot hundarna, är jag rätt ute?
Hur som helst och ibland känns det som att hon försöker allt för att inte skälla men att hon typ inte kan hålla tyst i morse satt vi alla fyra på gräsmattan och njöt av solen innan vi prommenerade till djur affären och hon såg en hund, när hon började att gnälla mot hunden tog hon tag i sin fotboll och nästan tvingade sig själv att vända sig om.
Jag får fortfarande upp en rad med prickar (…………) i hjärnan när jag tänker på det, varför gjorde hon så? hon har börja att göra så vid hundmöten.
Bifogar en liten bild på gummiråttan själv 
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur
Chilli kan pipa ibland när hon ser andra hundar busa tex. Får känslan av att hon vill vara med.
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.

Av din beskrivning så tolkar jag det som att hon väldigt gärna vill leka med sina artfränder, att hon tog bollen och tvingade sig att vända om kan bero på frustration över att inte få leka med den andra hunden och att hon då valde att istället ta ut det på en leksak.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

När hon tog bollen var det inga lekande hundar utan då gick det endast förbi en hund på vägen ca 400 meter ifrån oss.
Ja men då är jag inte ute och cyklar när jag får för mig att hon vill leka och därav det beteendet? 
#3 nej det skulle jag inte tro att du är ;)
brukar hon leka men andra hundar?

Jag försöker att hitta kompisar till henne och hon leker med andra hundar ibland, nu bor hon ihop med en samojed tik hemma hos oss och de leker ibland men det händer då och då att hon får leka med andra hundar tyvärr inte allt för ofta.
Jag tror att hon skulle behöva leka av sig lite men det finns inte så många lekkamrater här i området för henne.
Okej, jag förstår. Har själv lite svårt att hitta lekkamrater till min.
Men högst troligt så vill hon nog bara leka.
Har lite samma med min, har väldigt svårt att hitta lekkamrater åt min, så det blir ju inte allt för ofta hon får leka tyvärr :/ Men har börjat hitta fler nu så det blir kanske mer lek framöver :) Men ja, på din beskrivning låter det som att hon vill leka bara :) Min är precis likadan när hon ser andra hundar leka eller bara gå förbi :P

Jag funderar lite över varför det är så svårt att hitta lekkompisar grannarna har hundar men de är inte till för att leka säger dom.
Liksom de med schäfer och andra stora hundar försöker att få sina hundar till hårda hundar som inte leker medans de med mindre hundar anser att de är prydnadsaker.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Låter verkligen som att hon pratar o menar jag vill leka ska vi leka? även detta med bollen. Gulligt som tusan. Jag hade någ försökt se om nån ville på promenad avslut leka om man ser att hundarna funkar :) Synd dok att de andra ska vara så grymt stela i ditt område, har du försökt ta lite kontakt med någon vem vet kanske dom saknar lekkompis till sina pälsklingar.

Jag har försökt ta kontakt med allt och alla i området, även min bror som har en hyperaktiv drygt 1 årig rottweiler.schäfer blandis och han bor bara ett hus ifrån oss nu men "de orkar inte".
Jag har även erbjudigt mig själv att rasta hans hund så de får leka av sig men de orkar inte.
Min tjej är ju inte ensam hund, hon har ju en hundsambo också men den hunden är så tråkig att sniglar verkar alerta. 
Idag sprang hon lös på gräsplätten utanför och trots att det kom hundar brydde hon sig inte, hon som brukade skälla och anfalla som en galning 
Hur tänker din bror?Om han har en hyperaktiv hund så låter det ju verkligen som den skulle behöva leka lite
."Orkar inte" gå ut en stund så att hundarna får leka av sig.Men framför allt "orkar inte" att du rastar hans hund också
,hur menar han då??
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
10 jo jag vet att ni har en till hund och hon får sin dos med hundlek. Kul att eran träning gått så mycket framåt
Hoppas nån iaf kan se hur glad hon är o kanske iaf kan gå liten promenad för låta hundarna plus ägare lära känna varandra lite :)

#11 - Jo han tänker lite lustigt men hunden får mest gå utanför porten, kissar oftast inne och de orkar inte ta tag i träning med henne och det gör att de inte heller orkar gå ut med hunden då den beter sig som en iller med pms utomhus.
Eftersom de har en del att växa på sig mentalt (säger lilla syster ;)) då de måste ta tag i sina två barn tycker jag att det var otroligt omoget att skaffa en hund i deras situation speciellt en så krävande hund då både rottweiler och schäfer är mycket krävande raser.
#12 - Ja det är verkligen roligt och vi har äntligen fått ordning på samojeden vilket är super för oss och henne. Jag försöker att hitta nya hundkompisar att prommenera med, vi har en border collie som bor några hus bort som vi brukar möta, en riktig tjusig gamling som tycker om blandisen.