Ändrat beteende
Redan igår och i förrigår märkte jag en förändring av Shantis beteende. Hon ville gosa mera och blev gnälligare. Men idag bara sover och sover hon hela tiden. I trädgården går hon snabbt ut på en kissrunda och sen rusar hon in igen för att sova eller tvätta sig.
När vi går ute i koppel vill hon bara göra det hon ska så vill hon in igen. Kommer det en annan hund vill hon inte hälsa så som hon brukar annars. Allt detta måste ha med löpet att göra. Hon fick spattet alldeles nyss och sprang som en galning in i sin koja.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja det låter absolut som att det har med löpet att göra. Vissa tikar blir ju jätte trötta och bara sover.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Låter absolut som att det är löpet som spökar med alla hormoner för lillgumman.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Ja tikar kan ändra sig vid löp. Lillan piper med och vill gosa mer:=)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Enja var normal till dag 3 då sov hon + måde dåligt hon kräktes med hade ingen feber, härde med vetrinären eftersom man blir lite orolig sen hörde jag med uppfödaren. i ca 6 dagar strunta hon i äta fick i henne lite pannkaka och falukorv. Tikar är jätte knepiga vid löp det tar mycket på dom framförallt första löpet sa uppfödaren.
Min lilla gumma då. Hon verkar riktigt sliten av löpet. Hoppas hon piggnar till snart.
5 Jag hoppas att hon piggnar till antar hon gör det om några dagar, de kan ha samma som oss mensverk o känna sig allmänt deppiga. Jag har inte haft strul alls med Chanel innan o trode själv Enja var jätte sjuk men nee det är första löpet o fy det tar på både hunden o ägarna :-/ Jag hoppas att löp 2 blir bättre iaf för våra små flickor :)
#6 Ja jag hoppas det med. Inget kul alls att se henne så nere. Nu får jag hålla koll i trädgården så inte någon hane skuttar över staketet. Vore höjden av olycka. Det är hundtätt område här.
7 Ett bra tips är att du skriver upp själva löpet jag förde dagbok i sparat det på datorn/maila mig själv så finns det alltid kvar :) Jag räkna att Enja var i höglöp dag 12 och man ser det på musen med. Detta viste inte jag innan men deras mus kommer inte bli så liten som den var innan löp, den blir mindre men inte så pytteliten… jag hoppas du får förstår vad jag menar :)
#8 Har redan fört dagbok…hihi. Så nu vet jag innan nästa gång hur hon blir.
du nu ska du sluta nojja :D:D
cola blir skitlat under löpet. ligger bara och vill inte göra något. det är naturligt :)