Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettkurser-instruktörer
Läst 6143 ggr
[Rocky70]
34

Robert Rosenström

Är det någon som har nån erfarenhet av Robert Rosenström och hans metoder för träning?Hans erbjudanden verkar nästan för bra för att vara sant.Han t o m garanterar 100 % resultat annars ska man få pengarna tillbaka och behålla materialet.Skriv gärna om ni har provat hans metoder.

Mvh/Micke

PetraKarin
0

Oj, ja det låter verkligen för bra för att vara sant.

Dumt att garantera 100% resultat. Hur ska man ens kunna definiera det?

Har du någon länk till hemsida eller annan info?

[Rocky70]
0

Lägger in en länk till hans erjudande

http://www.hundlydnad.com/system/halvapriset.html

PetraKarin
1

Jag har aldrig hört talas om killen förut och måste säga att jag inte blev direkt såld på det som sas och stod på sida du länkade.

Nej, bara en massa skitsnack. "Boinstinkt", "trigger", alltså en massa argument som ska likna vetenskap men jag såg inga referenser.

Mitt tips är att du söker dig till en erkänd hundkurs istället och böcker skrivna av etologer och andra utbildade.

Mistle
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jisses. Den där sidan lät som en amerikansk tv-shop.

Har heller aldrig hört talas om honom innan. Och nej, av vad jag har läst nu så skulle jag inte ge mycket för honom alls.

Tycker att allt verkar väldigt kosntigt.

PetraKarin
1

#4 Precis vad jag tänkte! Tv-shop.
Vart i hela friden har han fått det där säljsnacket ifrån.

Mistle
1

#5 Jag har försökt googla honom. Men det enda som kommer upp är en länk till samma "kursinformation" men på en annan adress. Och på startsidan på första länken står det ju inte mycket heller.

Att han sedan använder en bok från 1922?! Där han på bilden står som författare dessutom?

På första sidan står det dessutom hur man bäst rengör om ens hund går på toa inomhus. Hur man lådtränar den (gå på låda inomhus?). Vilket inte är vanliga grejer i Sverige.
Jag tycker det här är skumt.

PetraKarin
0

#6 Hehe ja jag såg det.

Lyssnade du på ljudspåren? Tungan ute

Mistle
0

#7 På ett lyssnade jag. Fanns det fler?

PetraKarin
0

#8 Jag lyssnade på två tror jag.
Dock ingen större skillnad utan båda var en man som med "wow-röst" försökte låta som att detta var något revolutionerande som alla borde bli imponerade av.

[Rocky70]
0

Jomen han har ju hemliga träningstips som ingen annan har,måste ju vara fantastiskt,(ironi)Flört Dessutom behöver man ju bara träna 15 min om danFörvånad.

Tycker det är väldigt kostigt om han nu är så fantastiskt,är att man inte kan hitta nån information om honom eller nåra referenser.Finns ju inte ens på nåt diskussionsforumRynkar på näsan.

Mvh/Micke

PetraKarin
0

#10 Precis. Jag tror han måste vara lite mer ödmjuk och skapa sig ett namn innan han kan utmåla sig som någon mirakelman.

Han skriver inte ens vad han har för träningsfilosofi.
Och nej, jag tycker inte att det är att beskriva sin träningsfilosofi att prata om hemliga knep och att säga att det är fel att skrika och slåss.

Jag vet ingen duktig hundtränare som pratar om hemliga knep.
Tvärtom, mina favorittränare och många av de stora namnen är väldigt duktiga på att dela med sig av sin kunskap.
De flesta som tränar hundar vill att alla hundar ska må bra och delar med sig av tips så mycket de kan för att alla ska kunna träna sina hundar på ett bra sätt.

Mistle
0

#10 Jag hittade en tråd om honom på ett forum. Där det verkade antas lite att det var bluff för att tjäna pengar.

LinaK
2

haha kära nån. Lite komiskt att han först garanterar till 100% att hans träning ger resultat, sen får man pengarna tillbaka om det nu mot förmodan inte skulle fungera. Hur säker är man på sin sak då? Tungan ute

Hoppas ingen går på detta sk*tsnack.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Forest]
0

TS . Jag tror mer på gå kurs, nu är din hund ny hos er o ska först vara hemmastaddgad innan man kräver en massa. Men varför inte kolla efter en bra kurs som verkligen låter passande? Flört

AnneN
1

Nyfiken som jag är så var jag ju bara tvungen att registrera mig för hans nyhetsbrev Skrattande Fick det första direkt och det sa mig väl inte så mycket mer än vad hemsidan gör, så får se vad det står i nästa om det är samma säljsnack där.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Rocky70]
0

#14 Ja det här var ingenting som egentligen var aktuellt iochmed att det verkade vara för bra för att vara sant,men tänkte ändå fråga på det här forumet om det var nån som överhuvudtaget hade hört talas om honom.

#15 Jag registrerade mig också när jag hittade det här.Har hunnit med att få 3 av hans sk. nyhetsbrev.Det står aldrig nåt konkret i dom,men alltid nya "problem" som han naturligtvis har en snabb lösning på.Det är bara "teasers" för att sälja produkten.

Mvh/Micke

[Forest]
0

16 ne jag har inte hört talas om honom o tycker det lät lite väl "bra" :)

MoaW
0

"Hundar har en speciell mental ”trigger” som du kan använda för att få de att lyda alla dina kommandon, och det kommer att kännas som att du har en fjärrkontroll till hunden."

HAHAHAHA ja önskar att det var så x'D

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

AnneN
0

#18 Haha, ja vill jag ha en hund som lyder blint som om den var fjärrstyrd så köper jag en leksakshund på barnenshus eller nått.

Det jag reagerade allra mest på är "Du förstår, de flesta människor inser inte att hundar är programmerade till att göra som du säger."

Vad då programmerade? Är de robotar eller? Förvånad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

MoaW
0

#19 haha de va nog det sjukaste jag läst på länge Flört

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

Fridaaaa
0

aldrig hört talas om han.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

wieindewereld
0

Hahaha… jo ni, det finns en hel del idioter… med detta var nog abra en bluff