Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettagility-freestyle-rallylydnad-frisbee
Läst 2890 ggr
[nataschaj]
0

Agility - Göteborgare

Hallå kärt folk.

Några i göteborg som har planer på å gå kurs i Agility i år?

Jag har ev planer till, när vet ja inte riktigt ännu, men vill se om de finns nån som vill hänga på?

Då blir de nybörjar kurs för våran del.

Har ej bil eller körkort.

skriv här eller pma vid mer frågor!.

twinkime
0

Hur har det gått för dig hittat några hundmänniskor i Göteborgs trakten som skall gå Agility nybörjarkurs med dig? Glad

Härliga hälsningar// Felicia

http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

[Driva]
0

jag går agilty på sbk göteborg. Lätt att ta sig till med buss och väldigt trevliga tränare :)

hundegare111
0

Jag skulle väldigt gärna vilja gå en agilitykurs med min lilla hane, men tyvärr får jag inte då han inte lyssnar 100 på inkallning. Det hade funkat i inhägnad, men jag är för nojjig att han ska få språng efter något o springa iväg så får inte gå Agility med honom =(.

[Driva]
0

På min Agility kurs så har man hunden kopplad hela tiden förutom när man gör sjlva hindret oc det gör man en och en.
Och det har hänt flera gånger att en hund har fått tokryck och sprungit ärevarv runt planen, men det är alltid snälla instruktörer som står på vakt både före och efter hindret.

Så så länge han inte är aggressiv och vill bråka med andra hundar så skulle jag gå på kurs med honom :)

hundegare111
0

Han vill gärna bråka med andra hundar hemma i vårt område, men när jag gått på kurs med honom så älskar han alla hundarna på kursen.

Jo men vad hjälper det om man har hunden kopplad under träning? Det blir ju bara krångligt med koppel under slalomet t.ex. och tunneln, det lär bli ganska svårt där med att ha koppel på hunden.

Jag brukar träna Agility inomhus med honom eller i en rastgård där jag gör några av hindren av saker i närheten, lite "omprovision" eller vad det heter =). Och han älskar det MEN jag vågar inte ha honom lös på en oinhägnad bana, för vill han smita så gör han det och då kan ingen få tag i honom.

Tyvärr =(.

[Driva]
0

Fast som jag skrev så har man inte hunden kopplad i själva hindret och då står instruktörerna på "vakt" så hnden i princeip inte kan smita iväg och dessutom så är hunden ofta koncentrerad på dig då man ger massa godis och beröm:)

om jahg var du skulle jag gå en vardagslydnads kurs först, det ger väldigt mycket och kan ge dig hjälp med att ha hunden koncentrerad på dig med andra hundar omkring :)

hundegare111
0

Jag har som sagt gått en sådan kurs med honom (allmänlydnad) och där ingick de "dagliga" sakerna som kunna gå fint i koppel, inkallning m.m. Men inkallning är inte riktigt hans grej, och godis o träning är inte heller hans grej =) Spelar ingen roll vad det är för godis, för allt annat är mycket intressantare.

Han kommer på inkallning hemma när jag har honom lös, MEN om jag däremot skulle busa med honom eller om han skulle gå upp i "högvarv" när han är lös så sticker han.

(Vet av tidigare händelse)

Och jag vill inte ha en hund på rymmen =P.

Men får försöka hitta något som verkligen är en slags morot för honom, jag har prövat mycket, men inte allt, så något finns det säkert som kan få honom att tycka att jag är roligast =).

Så det kommer väl bli en agilitykurs runt 10års dagen för honom ;-) haha!

[nataschaj]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kan jag be er pma varandra eller starta en ny tråd? jag vill helst inte ha en massa onödigt "snack" i min tråd tack!