vilken vikt hade er valp?

Vad de väger beror ju på flera olika saker, bla hur gamla de är, hur stora de kommer bli som vuxna, mm.
Det bästa sättet för att veta om just dina hundar väger som de ska är att inte stirra sig blind på vågen utan känna på hunden. Dra med fingrarna längs sidan av bröstkorgen, då ska du kunna känna revbenen utan att behöva trycka in fingrarna i fettlager men inte kunna spela på revbenen (= det ska inte vara så att revbenen känns som gupp).
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
1# ja för ***! De har jättebra hull och äter som gamar :D:D
jag tycker bara det är konstigt att det skiljer typ 2-2,5 kg mellan dem och deras mamma vid samma ålder :/
jag menar när ni hämtade valpen vid 8 veckor eller när ni vägde den första gången
är bara nyfiken :D
Min vägde 2,2 kg första gången vi vägde honom mellan 9-10v var han nog då :). När han var 5 månader vägde han 5 kg och nu vid 1,5 år väger han ca 8-9kg.
Hans kullbror vägde 2 kg vid 12v, 3-4 kg vid 5 månader och nu 7kg vid 1,5 år(dock lätt överviktig efter kastrering).
Deras mamma väger 5 kg och pappan 7-8 kg :)
3# tack för ditt svar :D
Jag vet inte alls vad Enja vägde tror det står i vacc pappret men jag orkar inte gå o hämnta det /ryggont. Men hela hennes kull var gämn i vikt o storlek sen vart sen hanarna små dvärgar/gräns till toy medans tikarna blev större dvärgar :)
Men att dina Valpar o hon är så olika kan bero mycket på fadern med han kanske vägde snarlikt den vikten? Sen är väl dina Valpar rundare än vad kanske din tik var som liten valp.
5# nja… jag vet inte. tror det beror på hanen i så fall
min tjej var nog i samma höjd och var lila rund (mina Valpar är inte runda utan är smäcka och har bra hull haha)
men jag tänkte på det med, uppfödaren kanske inte började med mat så tidigt? mina har ju fått annan mat sen vecka… 3 elr 4 (köttfärs med fil) och de senaste 2 har de gått helt på torrfoder. men jag hoppas dock på stora och fina hundar :D
hade vet hos mej idag :D alla var ua och underbara :D:D känns kanon

Har för mig att Minna ( Border Collie ) vägde ca 4 kg när vi hämtade henne som 8veckors valp. Nu är hon 11 månader och väger 21 kg :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
en av mina (Vorsteh/husky/setter) vägde 9 kg när han var 8 v, nu (3 år gammal) väger han 36 kg :D
mina senaste (vorsteh/pointer/husky/vinthund) vägde 6-7 kg när de var 8 v, när de var 12-13 v vägde de 11-12 kg, så de växer :D
min väger ca 13 kg nu :) vid 18 veckor hehe
vilken söt tjockisvalp!! honom hade jag lätt kidnappat haha
Ha ha ha ha ha ha! Ja han var sjukt söt. Fick många erbjudande när han var så här liten.
Nu e han stora killen, men naturligtvis lika söt
Säger matte som e absolut opartisk.
Gissade fel på hans nuvarande vikt, vågen stannade på 35,4 hos veterinären idag. Hoppsan, hejsan!!!!

Jag har för mig att min tik vägde 11 kg vid 5 månader och 17 vid 6 månader då vi fick henne.
Nu väger hon 30 kg och är typ 2 år gammal
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur
jag måste väga deras mamma som jag anser blivit en tjockis :P mina ögon är inte van att se henne sån. hon ligger nog på 20 kg :P vilket är mycket för att vara henne haha
(kanske mammakg som sitter kvar?)