Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: hundar-i-media
Läst 936 ggr
AnneN
0

Husdjuren lider i det dolda...

pga dålig tandhygien (inga hemska bilder i klippet så ni vågar titta)

http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/nyheterna_varmland?title=husdjuren_lider_i_det_dolda&videoid=1630010

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Forest]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Håller med sköt tänderna så sparar ni både tänder samt kostnaden för skrapa tänder :)

AnneN
0

Jag har aldrig behövt borsta tänder på mina hundar eller katter, hundarna tuggar ben så de har hållt efter sådant själv och de få gånger det har blivit lite så har jag skrapat själv på dem, samma med katterna.

Men har man djur som får tandsten och inte lyckas hålla det borta själv genom att gnaga så kan man behöva borsta deras tänder för att slippa åka till veterinär för att skrapa då det kan kosta en ordentlig slant om man inte kan skrapa själv på rätt sätt.

_**/Mvh Anne

[Forest]
0

2  jag har skrapat chanel 2 gg ena nersövd o 2a gången bara lätt skrapning efter skrapning har jag hållt rent dom genom märgben och tandborstning. Enja borstar jag tänderna på och ger små märgben samt rå kycklingvinge. Märker att småhundar får lättare tandsten men jag tycker att man faktist ska ta sig en titt på hur munnen är på sin hund det är många som har mycket tandsten o då kan man ju tänka sig hur ont de har :-/ sen luktar dom pyton oxå :S

AnneN
0

#3 ja hundar med tandsten har definitivt ingen trevlig andedräkt *ryser* Har nyss varit hos en vän som har en stor leonberger som gärna är uppe i ansiktet och pussas, men han har tandsten och så vidrig andedräkt att jag får kväljningar. Så erbjöd mig att ta med mina tandskrapor nästa gång jag ska dit och skrapa på deras hundar (de har papillon/phaléne också)

_**/Mvh Anne

[Forest]
0

4 kanon bra att du erbjuder din erfarenhet o vad skönt för dom o få en fräsha pussar sen Flört

AnneN
0

#5 Ja mina vänner ställer upp så mycket för mig med att skjutsa och hämta då det ska tränas hund och även med massa annat så självklart hjälper jag dem också då jag kan. Vad ska man annars med vänner till Glad

_**/Mvh Anne