Gul gegga på "peterniklas"
Elvis har fått någon gul gegga som påminner lite om var. Undrar nu vad detta kan vara för någonting. Tacksam för svar.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
det kan vara förhundskatarr, det ska finnas på apoteket o köpa nån rengöringsmedel för snoppen. Men man kan även börja med att tvätta med koksaltlösning. Tips är att du googlar på förhundskatarr. Hoppas du får andra tips då jag inte har eller haft hanhund :)
Koksalt lösning rekomenderar vetrinärn jag brukar åka till. Jag frågade om det senast i fredags.
2 du kan ju säga hur du gör för det är alltid bra att veta hur man gör :P
Förhudskatarr har Hugo haft två gånger, man får köra med Desivon (?) under och gnugga. Blä! Hoppas han kryar på sig.
Jag prata idag med syrran hennes hane hade detta hon rek att man köper hanskar finns blillga på ÖB vet jag iaf antar hon menar lite typ latexhanskar som läkare andvänder
Hon sa att tvättar sig hunden ofta på snoppis så är det troligen detta. TS jag googla lite på detta tydligen inte helt ovanligt att unghanar får gul gegga behöver visst inte alltid vara förhundskattar. Lycka till med detta iaf :)
Den Koksalt lösningen som jag köpt är i pipetter som man för in, håller igen, masserar lite och sen släpper ut vatten med gegga. Brukar lägga med hushålls papper mellan benen på vovven (hunden ligger när jag gjort det) som det får rinna ut på.
Finns det koksalt lösning i annan förpackning kan man använda en gummiblåsa, som finns att köpa på apoteket.
Vetrinärn sa att det oftast är mer bekymmer för ägarn än för hunden.
6 mycket bra förklarat 
Tack så mycket för alla svar! Ska åka och handla idag och sedan ska jag försöka göra det rent :)