Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 982 ggr
QLBA
0

Mask

Har varit hemma hos mina föräldrar med alla tre hundar och min syster var där med sina två, allt var lyckat med påsk firande och allt och alla hundar skötte sig utmärkt, då upptäcker vi att katten har mask :/ hundarna och katten är väldigt nära varandra sover tillsammans busar m.m, kan hundarna åkt på mask, eller kan det inte smitta från katt till hund?

[Forest]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

När chanel var hos grannen under flera dagar (förra sommaren) så visa det sig sen att även där att katterna hade mask, så vi maska av chanel pga det. Det var ändå dags att avmaska antar jag annars brukar jag inte maska av i "onödan" utan kör med kollamasken testet som finns att köpa.

AnneN
0

QLBA ja mask kan smitta mellan katt & hund, vet du vilken typ av mask katten hade?

Skulle rekomendera att köra ett kollamasken test som finns att köpa på apoteket.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

QLBA
0

Ok, Tack AnneN . . .

Tyvärr vet vi inte vilken sort den hade/har.

AnneN
0

#3 Okej, men då rekomenderar jag att göra masktestet eller om du helre vill avmaska för säkerhets skull med något medel som tar det mesta, tex axilur.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

QLBA
0

Mmm har funderat lite, tycker inte om att avmaska för ofta, men det var ändå ett tag sen vi gjorde det nu, så åker till apoteket och köper axilur till alla tre imorgon, min syster skulle göra detsamma.