Sluta att skälla
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag skrev för en tid sedan om min hund som kanske skulle avlivas pga att han va för gammal för att operera benet som nu är skadat, men veterinären ville ge honom 3 månader på sig att bli bättre med hjälp av vila och smärtstillande, och han har nu börjat använda benet och jag tror att hon nu kommer att klara det.
Nu när jag är ganska säker på att hon kommer att läka som han ska så måste jag även lösa andra problem, därav vart jag ska ha honom när mitt och min sambos arbets schema inte går ihop med hundens tider.
Jag får och kan ha honom på jobbet, han har ett alldelles eget rum. Det fungerade jätte bra de första veckorna och jag tillbringar varje rast inne med honom (har 4 st raster på 9 timmar)
Sedan satte han igång och skälla, han skäller för att han inte har något att kolla på och för att han är känner sig ensam.
Finns det några "anti skäll" grejer som är lagliga i sverige och som inte är skadligt för hunden? Min kusin snackade om en lite apparat som skickar ut små ultraljud eller något, som skulle vara lagliga men om dom va skadliga vet jag ej.
Jag vill verkligen kunna ha med honom till jobbet, det skulle underlätta både för mig och honom.
Någon som har några bra tips eller råd?

Har han något att sysselsätta sig med i det rummet då du jobbar? Ben? Leksaker?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Funkar det inte med enkelt att ha kompostgaller eller barngrind så han ser lite mer vad som händer på andra sidan dörren? Hur akterverar du honom nu när han ska läka? Det kan ju vara så att det är trist att vara i ett o samma rum 9tim helt ensamen med vissligen lite titt mellan varven när matte har rast.
#1 Nej, han har aldrig varit någon bus och tugg hund, de flesta ben jag har köpt får jag ge bort för att ej rör dom och det enda han tycker är riktigt kul är småbollar som piper, alltså att jaga dom, men det går inte så länge han har ont.
#2 Nja, han sitter ungeför ensam 7 timmar allt som allt, för jag har rast i nästan 2 timmar som jag spenderar helt med honom när han är med. Det är så svårt att förklara hur det ser ut på jobbet, men det är en gammal lägenhetsbyggnad som de pyggt om, och på våran våning är det en lång koridor med massa smårum med fönster, i det rummet han sitter i så är det fönster både uppe och nere så han har full utsyn, det är bara det att vi inte går förbi där så ofta.
Just nu aktiverar jag honom genom att gömma medicinen som han kökar som godis, typ unden en filt, burk eller något annat som får honom sysselsatt en liten stund. Jag får inte ge honom så mycket mat och sådant då han inte kan motioneras och om han blir överviktig får han ondare i benet.
Tack för era svar.