Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettweight-pull-drag
Läst 3068 ggr
[Ronon-m]
0

Wp träning igen!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag tränade vi igen. Riktigt roligt var det i det varma sköna vädret! Ozzi var jätte duktig! :)

Slänger in några bilder ;)

[Ronon-m]
0

:)

[Ronon-m]
0

[Ronon-m]
0

[Ronon-m]
0

[rightPAW]
0

Vad roligt! På torsdag ska jag ev prova WP med Smilla för första gången :)

idaah
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Får man fråga vad WP står för?

Mvh Ida med djuren!

Medarbetare på blandrashundar.ifokus

Michaela-N
0
[Forest]
0

Glad Ser att han gillar denna träning med :) Vilken fin WP sele han har med Flört

[Ronon-m]
0

#5 Åh så roligt! Lycka till! :)

#8 Ja han gillar det verkligen! Den är jätte fin men tyvärr inte hans. Jag fick låna den av en kompis som inte drar med sin hund nu på grund av att tiken är dräktig. Min sele är precis beställd nu så jag väntar på att få hem den! :)

Fridaaaa
0

Går det bra att köra det på stora hundar som t.ex sankt bernhard? Sliter inte på höfterna? :)

Kan man använda vanlig sele i början?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Ronon-m]
0

#10 Jag är osäker eftersom jag inte hållit på länge men jag har sett många stora hundar träna wp. Så jag tror nog att det skall gå bra, men den frågan skickar jag över till någon annan att svara på ;)

Vanlig sele kan du använda i början när du drar lätta vikter som petflaskor för att vänja honom/henne vid att någonting släpar där bak, men om du går med i en wp klubb så brukar det finnas sele och tyngder där att låna. Vanlig sele ska du inte använda med tunga vikter! :)

Fridaaaa
0

#11 Okej :)
Nej förstod det ;) Men tänkte just på lättare vikter :)

[Forest]
0

12 jag körde med new foundlandstik fast det var hundsele den hette dragsele som var specialbeställt i läder (lite som en loksele man har på hästar) o skrinda/släde på vintern hon älska dra lite. Hon drog fika i sin skrinda,ved,hö,halm ja lite allt möjligt hjälpte hon till med Glad Kan väl säga att hon var rönkad o ne det sliter inte om hunden drar rätt och har rätt sele + har muskler.

AnneN
0

#10 Man kan köra med hundar av alla storlekar, man börjar alltid med lätta vikter och ökar eftersom för att de ska lära sig dra på rätt sätt och bygga musklerna sakta men säkert.

De som hänger inne på http://weightpull.ifokus.se/ kan säkert besvara alla möjliga frågor om detta Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Fridaaaa
0

#13 Okej! Ja Lillan är röntag så :) Ska testa lite med Lillan då ;)