Är bara en shih tzu.
Ibland blir jag mörkrädd hur folk vågar släppa ut barn med en hund som anfaller hundar. Jag var ute med Enja för att träna lite rätt som det är så tittar hon på något annat bakom mig o kommer fram till mig o sätter sig (utan jag bett om det) vänder mig om och vad ser jag?! Två små flickor gissar ålder 8år och 7 år, o de har nån ful hund med sig. Jag går en bit bort med Enja o tänkte de kanske fattar vinken…. Nehe inte det men åh lilla **** vill hälsa sa ena tjejen. jaså ja det vill inte vi. (har sett den hunden innan o vet vad hon går för) Hon är bara en liten shihtzu blir inte större, ne jag vet det men vi tränar o jag vill inte att hundarna hälsar eller träffas. Följdfråga det kunde man väl ge sig tusan på :) Jaha varför inte d¨å? Jag vet att den där tiken inte gillar andra hundar hon biter dom. Då börjar de viska… Men hon vill bara hälsa på små hundar. Får vi klappa din hund. Nej svarar jag jag tränar. Envisna flickor lyssnar inte utan de har flexikoppel o vips så springer denna lilla shihtzun mot Enja o verklingen går till attak
Håll i hunden, men åh lilla *** inte göra så där. Så klappar dom henne o gullar jag gillar inte eran hund säger jag o tar då på kopplet o går hem. Tack för den passningen slut på träningen. Möter en hund på vägen hem som Enja är väldigt glad i annars. Men nu aktar hon sig vi små pratar lite o jag säger akta dig för en liten svartvit dålig pälsad shihtzu hon bits mindre glad hund.
Ville bara fräsa av mig ska ta mig ett snack med ägaren imorgon o säga vad jag anser om barn o hund.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Så himla tråkigt!!
Hoppas ägaren tar åt sig av din kritik!

Huvva, ja ska man låta barn gå med hund så bör man först och främst ha översikt över dem själv och dessutom lära ungarna hundvett innan de släpps ut alls med någon hund oavsett om hunden är stor/liten, snäll/ilsk eller annat.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag kan ju låta dottern gå ut med hundarna här på gården men så har jag redan sagt vad man får göra o inte göra. de får bla inte gå fram o hälsa på andra grannar eller hundar bara en vissligen som dom får hälsa på :) Men iaf jag låter ju inte henne gå ut på promenad nu har jag snälla hundar hade jag nu haft en argsint liten hund hade jag verkligen inte låtit nån annan än vuxenperson gå ut med den. Ursh ja denna lilla fjomphund har vi träffat förut :-( jag säger den är ful jag vet man ska inte säga det men den tilltalar inte mig ett dugg ser verklgen ruggig ut i pälsen
Jag gillar annars denna ras har bara haft med den rasen bla äldre bekants tik som bara älska när man kom o ville busa :)
här har vi barn som är ute med golden, rottweilers, diverseblandningar som kanske är 8-10 år, helt sjukt, man blir fan mörkrädd!
#4 Ser inget problem med det om man har förtroende för hunden och vet att den klarar av att gå ut med små barn.
Tråkigt, mycket tråkigt.

Jag gick ut med en Kuvsztik när jag var ca 10 år. Dock har jag stor hundvana och kunde kontrollera henne ( jaja kom med alla kommentarer om att jag var för liten ) och jag kunde redan då läsa hundspråket. Jag fick beröm av folk som gick förbi att jag hade sån pli på en sån stor hund osv.. Jag anser att om barnen har tillräckligt mycket kunskap, kan läsa av en hund någotlunda bra, inte är allt för små så är det okej. Om de vet vad det innebär. Att respektera andra hundägare, att ha koll på hunden osv..
Men jag säger som dig, jag gillar inte heller när barn är ute med hundar OM de inte har någon kunskap alls. Om hunden drar så att barnet nästan flyger efter eller inte lyssnar för 5 öre. Nej då tycker jag det är fel!
har tagit ett samtal idag o fick med mig en till person som kunde styra samtalet bra, så detta hoppas jag gick in vad jag anser om att barn är ute o går med en argsint hund. Såg idag bitmärke på våran hund. Vi har backat bra mycket i träningen hundar är inte alls jätte roliga som de var förut nu är de matte man håller sig till. Förbaskat förr var hon ÿberglad i hundar anser det bra.
#5 problemet är, att om dem har förtroende för barnen och för hundarna bör dem inte det! dem sliter sig från barnen, barnen låter dem hälsa på alla hundar dem möter oavsätt om den andra ägaren vill det eller inte, iförrgår var det till och med ett barn som släppte fram "sin" rottweiler till en uppbunden hund utanför affären 

#8 man bör inte dra alla barn över en kant. Jag lät ALDRIG och låter forfarande aldrig mina hundar hälsa på andra. Gå iväg eller göra något utan min tillåtelse. Jag hade kontroll över min hund på ca 70 cm i mankhöjd och 30-40 kg.. Och jag vet barn som är ute med hundarna och också har kontroll och vet vad som gäller. Det gäller verkligen att inte dra alla över en kant. På dig låter det som att ALLA barn släpper fram hundar titt som tätt.
Jag hade verkligen koll på hunden, jag kunde redan då läsa av hundspråket. Jag visste om hon blev osäker eller något. Och gick då åt sidan. Jag sa alltid nej om någon frågade om de fick hälsa. Hon gick alltid fint vid min sida i kopplet.. Så jag menar alla är inte så som du beskriver.. :)
Nu kommer jag säkert få jättemycket skit för att jag var ute med hunden utan en vuxen. Och blablabla det kunde hänt massa osv. Men nu är det så att det inte gjorde det, jag hade kontroll, jag hade kunskap osv.. Så om ni vill komma med sånna kommentarer, skippa dom ;)
9 ne man ska inte dra alla hundar+barn över en kant. Min dotter har ju bra kontakt med båda våra hundar o hon kommer sen även prova på lite agillity när våran Enja kan lite "mer" samt brukar hon lära in en massa trix :) mamba,buga,tacka är några trix hon lärt in utan jag visste om det :D och lära in saker tror jag inte man kan om man inte har hund som är intresserad av "tränaren" :)
#8 Man kan inte dra alla ungar över en kant!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
OT nu men varför kan jag itne starta ny tråd? Ville höra mig om tips om ord man ska andväna sig av i agillity… Säck o däck låter lika vad ska man andvända sig av där… testar starta ny tråd snart igen så svara inte om detta men varför funkar det inte att skapa ny tråd :( "tänke lägga den i en katigori med "
itne som ot lr så hahah
#12 Du får gärna starta en ny tråd, ingen som bestämmer om du får göra det eller inte :D
13 går ju inte står detta [objekt][objekt]
vet mycket väl att ja liksom alla får starta trådar 
#14 Trodde du menade att ingen lät dig göra det
Missuppfattade det:P
jag drar inte alla barnen över en kant, men det jag säger är att ALLA barnen jag ser här där jag bor inte kan hålla ordning på deras hundar 
#16 Jag har sett barn som är 8-9 år som går med mindre hundar som har fungerat kanon, allting handlar om uppfostran hos barnet och hunden och hur intresserad ungen är av hundträning osv =)

#12 Nu fungerar det att skriva nya inlägg igen 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#17 men snälla du, jag pratar inte om varenda unge på detta klotet, snackar om barnen som går omkring häromkring på mitt område!
#19 Vilket område du pratar om är väl fullständigt irrelevant. Då drar du ändå alla barn i ditt område över en kam.
#19 Det sa du inte från första början!
Och som #20, det är inte relevant, du drar alla barnen i ditt område över en kant, vilket inte heller är okej.
#21 det har jag sagt hela tiden!
Jag skrev: här har vi barn som är…
Vad är det som är svårt att förstå ? Jag säger att alla barnen som har hund här på detta området inte har den koll på hunden som man ska ha, för så är det, sen är det väll relevant då det är barn och hund tråden handlar om eller ?
Och varför är det inte okej att säga att alla barn på mitt område jag har mött med hund inte har haft koll på hunden ? om det är så ?
#22 Jag är ganska så säker på att det inte stämmer, finns säkert några som kan ta hand om hundar.
#23 inte av dem som jag har träffat.
#24 Det är en annan femma, av de du träffat köper jag, men man vet ju aldrig, det kanske finns någon du inte träffat 
Nu känner jag att jag är klar med det här, ska vi kanske återgå till topic?
24 ne man möter som sagt var många som släpper ut hund+barn o vet inte alls vad tusan som kan hända, jag säger inget om hunden är snäll o lydig och har ett barn som är kunning på hundar samt vet vilket ansvar den har.
Ja det är väldigt irriterande när barn går ut med hundar som dom inte vet hur man hanterar. Jag har haft några barn här UNDER 5 år som vill gå ut med min polarhund, vad tänker dom med? Det var ju också att dom inte knackade på dörren utan dom gick bara in.
När jag började gå ut med grannens hundar vid 4 års ålder, men då var hon ju såklart med så jag visste redan då hur jag skulle hantera hundar och gick ut med många andra hundar efter då. Men det är inte många barn (som inte har hund) som vet hur man kontrollerar hundar, tyvärr.
Jag låter inte min hund hälsa på andra hundar om det är ett barn som hanterar den mötande hunden. Det är inte många barn som går ut med hundar här, men min hund hälsar nästa aldrig på hundar då han är för glad. Men om det är en vuxen som har hunden och jag vet att hunden kan säga till min hund om han gör fel så får han hälsa, självklart. Men inte barn, aldrig barn.
#25 jag återgår gärna till topic