Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettkurser-instruktörer
Läst 1971 ggr
[Forest]
0

Kurs :)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har letat efter kurs som bara den jag är lite sån som går efter hur jag trivs med kursledaren/hundinstruktören med vill känna att man är på samma positiva inrikning. Iaf jag hitta en som jag inte hört något illa om bara positivt, men alla hennes kurser var nästan fulla bara de svåra klasserna platser fanns kvar i Obestämd Men iaf jag skrev ett mail till henne o vips så ringer hon idag o säger att jag kan komma på kurs nybörjare lydnad inrik mot agillity. Var jätte roligt att hon ringde vi prata om mycket mer än hundar Skrattande Så på torsdag är det våran första kurs med Enja ska bli kul hoppas att Enja gillar åka dit.

Har ni kurs med o se framimot? Jag återkommer o skriver hur det gick phu hoppas att vi får träna lite på inte dra i kopplet då hon går bra men ibland ska hon vara jobbig med dra dra dra. Godis ska tillverkas imorgon Flört får bli blodpuddninggodis smidigt o smarrigt tycker Enja.

Maja2
0

Jag är snart klar med allmänlydnadskurs med en av mina hundar. I maj ska vi gå rallylydnad :)  Jag ska även gå viltspårskurs med en av mina andra hundar i maj.

Jag har med mig köttbullar som godis på lydnadskursen, något jag nästan aldrig använder hemma. Hemma blir det leversnittar eller torkad blodpudding, men på kursen vill jag ha mjukt och extra gott godis.

Det är superkul med kurs :)

[Forest]
0

1 vi har annars kyckling (kokt som jag gör träningar,nötlever) jag har lite små svårt med lukten av lever tyvärr annars är koktlever det bästa godiset jag kan ha med båda. kanske ska ta lite kyckling oxå på torsdag :) Rallylydnad är någ roligt det är något jag vill köra på sen med Enja.

Mistle
0

Men vad roligt! :)

Vilken instruktör är det? Om du vill gå ut med det :).

[Forest]
0

åh fattar ju inte hur man länkar sidan :( www.Hundtrivsel.se  handskrev iaf hoppas den funkar :) hon är bra på mycket var jätte kul o prata med henne blir någ fler kurser + rida Flört

[Forest]
0

3 den funka vart rätt :) även kurs för utställning funderar på gå den han ska vara bra som håller i den. Han var dommare när vi ställde ut Enja Flört

Workingdog
0

Vad roligt :D Hoppas det går bra och den är lärorik :D

Själv gick jag en kurs för Frida Binette med Minna för inte så länge sedan. Var verkligen jättebra och lärorik och jag tog med mig såå mycket för den kursen. Det var inte så billigt men värt varenda krona :D

Nu har jag att se fram emot tävlingsagilitykursen med Tyra för Eva-Marie Wergård :D Gick en kurs för henne i höstas också och jag lärde mig sjukt mkt och nu när hon ska komma tillbaka till klubben och hålla kurs var jag bara tvungen att gå den! Den börjar i maj så det ska bli riktigt skoj :D

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

LinaK
0

Vad kul att du kom med på kursen Skrattande Ser fram emot att höra hur det går för er.

Jag går på allmänlydnadskurs med Sigge (jack russell), jätte roligt är det. Och han gör framsteg. Han är riktigt duktig och jag är stolt över honom varje gång vi lämnar kursen, skönt man kan känna sig då jag jobbat jätte mycket med honom då han varit rätt vild Tungan ute
Trodde aldrig jag skulle kunna jobba med honom lös bland andra hundar, men det går ju galant. Trodde därför aldrig att jag skulle kunna gå på Agility med honom. Men det ska nog funka Glad

Tänkte även gå viltspårkurs med honom, såfort jag hittar någon passande. Algot skulle jag vilja köra rallylydnad med, men finns nog ingen kurs här i närheten.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Forest]
0

Jag ska ge min man kamran imorgon eftersom det är en bit dit o jag har inget körkort Skäms så får han o dottern vänta. han kan säkert ta lite bilder Flört Dottern lär vara hos hästarna hon har idag köpt 1 påse morötter o ett stort paket med runda knäckebröd för sin veckopeng (hon får tillbaka det hon la ut sen på lördag) Jag hoppas att det går bra har gjort kycklinggodis o blodpudding-godis som snart är klar Glad

[Forest]
0

Så nu har vi vart på första kursen Glad och visst gjorde jag bort mig lite haha. Det hela börja med att vi körde fel var dessutom sena iväg pga sluta jobbet-äta- sen iväg. Men iaf idag fick vi prova på lite av banan, Enja var ju kanon ducktig på flera hinder bla "bordet" A hindret är som ett A Glad , små små hinder skutt 7cm över marken och sen lätt slalom 2 st olika tunnlar en som var lite svängd en rak. Sen den platta säcken. Så det vart halva banan o hon var kanon på borden (2 st) A hindret, säcken (upplyft i slutet av den) o hindrerna. Vart väldigt stolt över henne gick jätte snabbt dessa hinder så jag fick bromsa henne lite Tungan ute men slalom jag var värdelös på den korta armar så ville hon gå till husse o lillmatte för det var inget roligt hinder, ska köpa imorgon lite saker på ÖB för träna på hemma. Vi fick även lite uppgifter vad vi skulle träna på och det var att lära hunden att den ska funka lika bra på höger som vänstersidan av oss.
Vart inga kort tagna då vi får iväg lite sent.