örat kliar
Hej!
min hund har dom 2 senaste veckorna kliat sig väldigt mycke i ena örat och när jag ahr tittat i örat så har han varit väldigt kletig. min mamma sa att han va trång i örat och rensade örat med öronrens. det blev bättre ett par dagar men sen så kom kletet och kliet tillbaka. Jag funderar på om jag ska åka till veterinären men tänkte kolla här på forumet först och se om det finns någon med liknande problem och vad ni gjorde åt det.
kanske ska läggatill att han har hängöron :) och att det bara är det vänsta örat
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det kan inte vara skabb (det heter väl så)?
Tänkte på det eftesom vår ena hund här hemma har kliat sig jättemycket i sina öron (hon har hängöron). Så då åkte vi in så fick hon ett medel som man kunde använda i örat (minns inte vad det heter).
Mvh Ida med djuren!
Medarbetare på blandrashundar.ifokus

#1 har hon också kladdig i örat?
jag kan försöka ta en bild så får ni se hur det ser ut

#2 Hon har haft men när vi fick det medlet (som jag inte minns vad det heter), så slutade hon att klia sig.
Mvh Ida med djuren!
Medarbetare på blandrashundar.ifokus

jag ska ringa till veterinären på måndag och beställa tid så får vi se vad dom säjer :D
du behöver en tid hos vetrinären, det där ser inte ut som skabb men kanske är öronsvamp? jag vet inte hur man ser svamp. Ett tip är att man luktar i öronen friskt öra luktar på ett visst sätt lär man sig det så vet man ofta snabbt om det är något vajjsing med örat. Jag kan oxå rek att du sen gör rent örat regelbundet med öronrens ser inte öronhår men om den har det ska man rycka ut dom för hålla örat öppet.
ts :) jobbar du på kolmårdensdjurpark? är det en tigerunge du bär på din avatarbild? :)

#8 jag praktiserade på kolmården :D och ja det är en tigerunge

#3 ser ut att ev kunna vara öroninflammation, bra att du ska kontakta veterinär för ju snabbare man sätter in behandling oavsett vilken åkomma det är så blir det lättare att bli av med det.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

jag tycker om att man kan få veterinär tid samma dag som man ringer :D så idag 14,30 ska vi till veterinären med Nalle så vi kan få reda på vad som ä fel i hans öra

#11 Ja ibland har man tur och får komma samma dag som man ringer 
Berätta gärna sedan vad veterinären säger om örat.
_**/Mvh Anne
Hoppas det går bra hos veterinären
Tänkte också på öroninflammation när jag läste det du skrivit.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
11 vad skönt att du fick en tid så snabbt :) Hur har det gått, vad var det med örat?

Skönt att ni fick ett svar på vad det är, lycka till och hoppas svampen försvinner snart 
Trode det kunde vara svamp, sa vetrinären vad du skulle göra för att undvika få öronsvamp igen? Himmla söt hund vad är det för raser i den grabben ser ut som en stor snäll nallebjörn :)

#17 dom sa inget om hur vi skulle undvika det men jag jkan fråga det på återbesöket.
det är golden, collie och schäfer i honom :D och han heter nalle så det är ett passande namn till honom

#18 En sak man kan göra för att minska risken för svamp i öronen är att alltid se till att torka torrt med en bomullstuss efter bad, bus i snö, varit ute i regn, mm som kan göra att hunden får blöta öron för svamp trivs där det är fuktigt.
_**/Mvh Anne