Bebis och hund
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej på er :) Det är väldigt mycket nya medlemmar här inne sen jag var här sist, vilket var ett tag sen nu.
Ni gamla veteraner känner dock säkert igen mig!
Jag tänkte bara uppdatera er och berätta att jag fått barn! Världens underbaraste lilla tjej, Minna heter hon. Nu är Minna 6 veckor gammal.
Oliver är så snäll mot Minna och han ligger gärna bredvid henne när hon ligger på golvet. Han vaktar henne lite men låter alla som vill komma nära göra det, och alla som vill bära låter han bära henne - han vaktar snarare så att han håller koll på henne.
Däremot vaktar han barnvagnen lite när vi är ute och kan morra till mot främlingar ibland som är för nära vagnen så det är lite jobbigt, men det jobbar vi såklart på.
Ni får jättegärna dela med er av era erfarenheter av hund och bebisar! Hur har det gått för er? Något tips, något man ska tänka på?
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Gud vad gulligt! Lilla Minna kommer få en riktig kompis i Oliver 
Nämen det var därför du inte varit aktiv! Grattis i massor! Jättefin liten tös du fått, liknar min Tuva när hon föddes med allt hår. Kan berätta att tack vare en video du lagt upp så har jag börjat lära min tik att hoppa…så lite nytta har du nog gjort trots frånvaron.
Kram från mig och Shanti.
Söta dem är tillsammans.
Undrade varför du inte var aktiv:P Grattis! =)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Grattis till en söt liten flicka 
Enda erfarenhet jag har av bebis och hund är från att ha varit inneboende hos min syster då barnen var små och vi båda hade hund, mitt tips är att inte som en del kan göra skjuta undan hunden och inte låta den vara en nära del av bebisens tillvaro. Låt hunden istället vara med på så mycket som möjligt, allt från att gå ut på promenader med barnvagnen till att hämta en ny blöja vid blöjbyten.
I perioder kanske det inte finns lika mycket möjlighet att gå långa promenader och träna ute med hunden (tex om barnet är sjukt) men då kan man i stället träna saker inne, tex som sagt att hämta ny blöja ur paketet, leta reda på tappade nappar och leksaker. Har tom hört talas om någon som lärde hunden att meddela om bebisen bajsat i blöjan och en som hade en stum bebis lärde hunden att skälla så fort barnet vaknat om det inte var i samma rum som föräldrarna.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Grattis! Vilken söt bild på dom tillsammans 
Grattis Tina till den söta lilla flickan. Oliver ser ut att trivas med henne. Kram 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Grattis :) Vilket fint namn :D Hihi min lilla vovve här hemma heter Minna :)
Hej Tina kul att du tittar in med så fin liten bild. Stort Grattis till lilla Minna ser ut att ha mycket hår
gulligt att Oliver gillar att vara med henne
Tycker han gör rätt man ska vakta sin lilla skatt om inte larma matte att nån typ ska se ner på skatten
Själv uppväxt med vaktande collie nåde den som peta på oss utan att mamma eller pappa gav tillåtelse
Hoppas att du mår bra och att du sen kommer få lite tid för ny träningstips 
Tack för alla grattis hörrni :) Det är underbart att vara mamma och vi njuter av tillvaron här hemma.
I början blev Oliver ganska mycket åtsidosatt men nu är det redan mycket bättre. Det är så ovant med en helt nyfödd bebis hemma och all tid det faktiskt tar, var inte helt förberedd på att oavsett om bebisen sover eller inte så är man faktiskt alltid upptagen och måste alltid vara på alerten (bebisen kan ju vakna när som helst eller så har hon plötsligt jätteont i magen och bara skriker och skriker), så det har varit svårt att balansera tiden mellan Minna och Oliver.
Nu har det dock som sagt gått 6 veckor och vi har börjat komma in i en vardag som fungerar! Med barnvagnen går vi långa prommenader, i alla fall 1 om dagen, och med bärsjalen går vi prommenader inne i skogen eller i mer terräng. Det fungerar rätt bra faktiskt!
Tack Anne för tipset om att inkludera Oliver. Det är nog det vi varit lite dåliga på i början. Vi behöver visserligen bli ännu bättre på det så Oliver får ännu mer uppmärksamhet och inte blir undanskuffad, men det blir bättre och bättre ju mer vi kommer in i vår nya vardag.
I veckan lärde jag faktiskt Oliver ett nytt kommando, "var är Minna?" :)
#8: Jag håller faktiskt på med en ny video, Dog Tricks III, men det funkar inte riktigt att redigera.. Jag har inget program som kan redigera .mov filer…

#9/10 Ja du som är så duktig på att lära Oliver nya trix ska nog kunna fixa detta galant
Första tiden är det lätt hänt att hunden får mindre aktivering och uppmärksamhet då allt är så nytt med att ha bebis, men jag vet flera som fortsatt att skjuta undan hunden istället för att inkludera den i barnets liv trots att barnen hunnit växa upp och komma in i skolåldern och då det blir så tycker jag faktiskt synd om både hunden och barnet.
Den videon bara måste vi ju få se då du är klar med den
Kanske kan vi till och med få ett smakprov på en av dina underbart bra artiklar i samband med den?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#12: Det ska jag nog kunna ordna :) Hihi. Måste bara hitta ett program som kan redigera filmen så jag kan fixa den någon gång *morrar lite*
#13 Fungerar inte movie Maker? :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Men vad kul!! Grattis!! 
#14: Nej, det är fel format på filmen.. :(
#15: Tack :)
Vad roligt. Grattis