Vad äter din hund?
-Vad heter fodret? -Varför ger du det fodret? -Vart köper du det? -Hur mycket kostar det? -Hur länge räcker det? -Antal hundar och ras?
Stulen från brukshundraser.ifokus med två extra frågor från mig.
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur
- Vad heter fodret? Hills Sience plan Adult Chicken
- Varför ger du det fodret? För att mina hundar fungerar bra på det, bajsar 2ggr om dagen och är fin i hull, tänder.
- Vart köper du det? Arken zoo
- Hur mycket kostar det? Det var rea när jag köpte det, 18kg för 500:- ligger väl runt 600:- annars.
- Hur länge räcker det? Vet inte exakt då det inte är slut än, men cirka 2 månader kan jag tänka mig.
- Antal hund och ras? 2 stycken, en Jack russell och en Schäfer/Berner sennen.

- Orijen Adult
- Det är inget spannmål i. Min hund älskar det och mår bra på det.
- Foderbilen
- 995kr/20kg fraktfritt.
- nästan 3 månader.
- Scäfer/Labrador en tik.
Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

-Vad heter fodret? Orijen Adult-Varför ger du det fodret? För att det är spannmålsfritt och min hund är spannmålsallergiker.-Vart köper du det? Foderbilen.se-Hur mycket kostar det? 995kr/20kg fraktfritt
-Hur länge räcker det? Vet inte exakt, men minst 3 månader,-Antal hundar och ras? 1 hund, blandning mellan lapsk vallhund, pitbull, amstaff, dobermann (väger ca 20kg)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
-Vad heter fodret? Svar; Klass, normal. (Färskfoder.)**
-Varför ger du det fodret?** Svar: För att min hund inte äter torrfoder**
-Vart köper du det?** Svar: Djuraffär**
-Hur mycket kostar det?** 20 korvar (á 500 g) = 198 -Hur länge räcker det? Svar: ca. 1,5 månad tror jag. Om inte lite längre. Kanske 2**
-Antal hundar och ras?** 1 hund, shetland Sheepdog
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
-Vad heter fodret? Noric Bas (Färskfoder.)**
-Varför ger du det fodret? **2 andleningar första var dålig i magen inte lös men hård i magen, sen matvägra hon ganska ofta. Hund nr 2 ville inte äta torrfoder orijen vart trött på dallta med torrfoder så det sluta med att hon med fick äta färskdoder
-Vart köper du det? Jag köper min i en liten butik Tassa In i Mjölby
-Hur mycket kostar det? 16 korvar 1kg kostar 337kr blir 23.12 kg kilot billigt för så mycket kött.
-Hur länge räcker det? Det är lite olika eftersom jag ger ibland mer till Enja som lätt går ut hullet så just nu äter hon så mycket hon orkar. Men det räcker 1 mån men ska jag väga fodret (som jag inte gör) så skulle det räcka längre
Jag ger hellre för mycket än för lite sen får jag ut o gå med dom o träna dom för slima till dom 
-Antal hundar och ras: 2 hundar, en blandras mellanstor ca 12kg o en dvärgpudel på ca 4kg.
-Vad heter fodret? Klass (färskfoder)**
-Varför ger du det fodret?** För att han blir dålig av det torra. Och han tycker bättre om det.**
-Vart köper du det?** Djuraffären**
-Hur mycket kostar det?** 10kg - 230 kr
-Hur länge räcker det? 20 dagar**
-Antal hundar och ras** En liten storpudel
//Helene
Medarbetare på Days Of Our Lives
-Vad heter fodret? Pedigree Adult Health Vitality-Varför ger du det fodret? Hade 10 kg kvar från när blandisen flyttade så tänkte prova det på tiken med-Vart köper du det? Mataffären-Hur mycket kostar det? 12kg/198 kr**
-Hur länge räcker det?** Skulle tippa på 1 ½ månad**
-Antal hundar och ras?** En hund, Australien Shepherd.
Ska gå över till Acana, hade velat ge Orijen men har 1050 i månaden så har inte råd att lägga ut ca 1000 spänn/månad.
Men Acana liknar Orijen väldigt mycket så förhoppningsvis funkar hon på det. I dagsläget har hon superfin päls, bajsar 2 ggr/dag men vill ändå ha ett bättre foder åt henne pga Övervikt och att hon är så pass otränad för tillfället.
-Vad heter fodret? Canifor (färskfoder)-Varför ger du det fodret? För att jag vill ge min hund färsk mat utan spannmål och jag orkar inte BARFa.-Vart köper du det? Får av mina föräldrar, vet inte vart dom köper det.-Hur mycket kostar det? 14 kr/kg-Hur länge räcker det? Det går åt 2-2½kg i veckan.-Antal hundar och ras? 1 hund, blandras på 7,5kg
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
#6 Ditt färskfoder var dyrare än mitt!
Antar att du kör på normal? Köper jag 10 kg blir det 195 kr.
-Vad heter fodret? Royal Canin Mini junior (För hundar upp till 10kg (vuxenvikt).
-Varför ger du det fodret? Det rekomenderades (eller Hill´s) av min veterinär. Och så är det i princip det enda Shanti äter. Allt annat blir hon dålig av.
-Vart köper du det? I min lilla ortsbutik Collinmadai.
-Hur mycket kostar det? 229:- för 3kg.
-Hur länge räcker det? 14dl i veckan går det ca, så det räcker ett tag med andra ord.
-Antal hundar och ras? 1st tik (pomeranian/lhasa apso/phalene)
#9 Ja jag reagerade på det jag med :S Här kostar både normal, fisk och plus 230 kr. 10 kg. Och vill man ha en "korv" kostar den 15 kr.
//Helene
#11 Jaså!
Mycket konstigt.. Här kostar en "korv" 12 kronor styck.. Men köper jag en låda blir ju styckpriset lägre.
#12 Hmm ja. Menmen, det var inte så stor skillnad iaf, även om jag skulle föredra ditt pris :P
Men jag reagerade även på hur länge 10 kg räcker för dig. Hur mycket väger din hund?
Hubert äter 1 korv om dagen och även lite uppblött torrfoder om kvällarna. Och väger bara 14 kg..
//Helene
#13 Min hund väger ca. 5 kg.
Moa äter en korv på två dagar.
#14 Jaha, haha :D Det förklarade saken. Trodde dom vägde lite mer :P
//Helene
#5 Vad är det för raser i din blandras? Kan se en liten likhet med min lilla pojke :)