Bravo eller Nordic?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vi funderar starkt på att övergå till färskfoder för våran lilla Shanti. Hon är kräsen i maten och därför tror jag hon skulle äta färskfoder bättre.
Men vilket märke ska man ta? Nordic eller Bravo?
Och om Shanti äter 2 dl torrfoder nu, hur mycket färskfoder ska hon ha per dag?
Nordic Bas Burgare
8,4kg 42st á 200g
Är det detta jag ska välja?
Nordic vi prova o ge bravo först eftersom grannen ger det därmed smidigt o prova smakprov. Chanel lukta på det slicka en gång men åt inte. Enja har vi inte provat bravo men hon åt nordic redan hoss uppfödaren som mellanmål, jag säger nordic. En bra sak är att nordick säljer små korvar nu på 250g :) hamburgare köpte vi o jag vart mycket besviken på, de var gråaktiga o likta ofräsht kan vart fel på säljarens frys eller blivit något fel på vägen. Jag gjorde som man skulle iaf o har ny frys. Men dessa småkrovar väger allså som burgare o är fräsha. Är alltid roligt o ge mat här två bästa kompisar son sitter o väntar när man gör iordning fodret. Chanel smackar med munnen
Enja har vart lite småsvår under löpet men börjar äta igen.
1 såg visst fel burgare väger som du säger 200g korvarna de små 250g. Jag ger bas men köper 1kg korvar pga 2 hundar.
14kg 56st á 250g (denna jag ska välja då?)
4 ja, den är det jag tror är bäst eftersom du har liten hund :) Men om du har återförsäljare be om smakprov o prova till Shanti jag fick en 500g korv när Chanel skulle börja med färskis. Sen vet jag inte hur mycket hon Shanti ska äta ta det med återförsäljaren. 
#5 Tack för dina svar. Ska kolla med återförsäljaren här i stan.
6 sen vet man inte om burgarna är fräsha hos dig :) mina var inte det iaf kasta mer än halva lådan. Det var så lite hoppas att hon gillar fodret :)
Vi har Nordic i våran djuraffär så jag ska gå och köpa en korv idag. Spännande vad hon tycker om det.
Korv på tining, hon nosade intensivt på den och tiggde om att få smaka så det bådar gott.
9 låter bra 
Ska man blöta upp torrfoder och blanda med så hon vänjer sig eller är det bara och ge som det är?
jag gjorde rakt byte det står även så har jag förmig på deras hemsa. Eftersom det är milt mot magen så var det inga problem iaf för mina.
Kommer ALDRIG att ge henne färskfoder eller annat foder än royal nåt mer. Hon har haft diarré och kräkningar här under kvällen av Nordic fodret. Jag litar bara på Royal från och med nu.
13 va! det låter inte roligt. Mina var vana med rå mat eftersom jag ger ofta kött,kycklig o dessa märgben. Enja var något lös första bajsen men itne så det var diarre, mörkt bajs första dagarna det är pga korppen renar sig. Grannen hund som inte är van med färskis har fått ett par gg för prova på inte heller han har mått dåligt. Då får ni forsätta med RC har du provat med ge matolja på torrfodret? Det gör det lite mer smakrikt säger en del.

#13 En del hundar är känsligare för snabba byten än andra så en del kan behöva en väldigt försiktig övergång till nytt foder medan andra utan problem kan byta utan att det märks alls på dem.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#14 och #15 Törs inte ge henne annat än RC då hon är uppväxt på det och inte har kräkts av det. Så jag fortsätter med det jag vet att hon tål.
Matolja gav vi henne när hon var dålig i magen p.ga snabbt foderbyta sista då vi övertog henne.
16, tycker det är lite kött i deras sortiment, därmed anser jag man betalar mycket för ge mycket onödigt. Men visst mår din hund bra av det så ge det.