Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etiketthundmat
Läst 2342 ggr
bluebaby
0

torrt eller blött ?

vilket fördedrar ni att blöta upp torrfodret eller ge det torrt ? och har ni torrfoder framme så hunden får äta  ?

**bara nyfiken på hur hund ägare gör ..  och vad är färsk foder  bra för  är det bättre val än torrfoder såna där prepplor som finns i påsar  ? vill bar fråga kanske konstiga frågor men vill ge de bästa åt min hund :)
**

[Forest]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag gav först torrfoder till Enja men det var inte länge alls hon åt det utan jag övergick till färskfoder. Det finns en artikel om just fördelar o nakdelar med färskfoder även info om färskis. Jag är helnöjd med ge det till mina hundar visst lite mer bökigt kanske men å andra sidan har jag två hundar som är bra i magen. Jag ränka på foderkostnad o det är inte dyrare med ge färskfoder heller. (ska se om jag hittar den artikeln jag menar puttar till den lite då isf)

En sak jag gjorde var rakt foderbyte på mina hundar fick det tipset eftersom färskfoder är milt för magen.

Fridaaaa
0

Jag ger det torrt, sedan med vatten bredvid, bra mot tandsten och sedan om hon inte vill äta upp maten så kan hon få den på kvällen (man slipper slänga):P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Forest]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

0 putta  till den tråden ang färskfoder.

AnneN
0

Jag spolar på vatten på torrfodret just innan det serveras, skulle Velvet mot all förmodan inte äta upp sin mat så ställer jag den i kylskåp till nästa måltid. Skulle jag låta maten stå kvar så skulle katterna äta upp den för henne.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

ms-mee
0

Vi har alltid haft det torrt till våra. Ena äter glatt och maten är framme hela tiden. 
Den andra däremot fick problem med magen, han blir dålig så fort han fått för mycket torrt i sig, funkade inte heller att blöta upp det lite.
Färskfoder har då varit valet. Och bättre kunde det inte bli. Har nu en hund som ser fram emot att få mat. Inte matvägrat en enda gång och magen blev bra över dagen.

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

TjockaBerta
0

Jag ger torrfodret torrt till min hund. Om han någon gång inte äter sin mat tar jag bort den och sen får han mat som vanligt nästa gång igen.

>>>Malum domesticum<<<

[Empisen]
0

Jag blöter upp till min ena, den andra får torrt då han föredrar det Glad