Tuggben för valp
Vi har fått såna här s.k kokta hundben som är raka utan knut. Smal variant. Shanti kan tugga upp en hel sådan på bara en halvtimme om hon inte går ifrån. Är det meningen att dom ska äta upp den så fort?
Det gör Hugo med.
#1 Oki. Då behöver jag inte fundera på det med andra ord. Hon har väl extra kli nu när tänderna ska ut med.
#2 Japp, det går blixtsnabbt men det är bara att ge ett till. Vi köper 50-pack som räcker en vecka (;
#3 Hur äter han mat då om han äter upp så många i veckan? Jag brukar ge Shanti 2st per dag så hon inte tappar aptiten.
#4 Hihi, nej, jag bara drog till ett litet skämt där.
Jag tror han äter runt 1 eller två per dag, fast ibland inga och ibland tre x)
#5 Oki, tyckte det lät som mycket tuggisar. Hihi.
aha är det dessa väldigt smala du köper? Jag köper inte såna. Jag köper mer "skor" och runda ben san större raka ben, men så ger jag även märgben 3 gg i veckan. Men skor är något jag kan rek de ska vara väldigt bra för tänderna.
#7 Dom rekomenderade att absolut inte köpa annat än raka ben. Så jag håller mig till det ett tag till. Frågan är om jag bara ska ha dom större benen då hon äter upp dom så snabbt.
8 okej. Jag kör på det uppfödaren rek det är skor, raka ben samt runda+ märgben. Och det var även dessa små raka hon sa var bra o ge men då vi har en chanel som satte en på tvären i halsen så kommer inte en sån mer in i vårat hem. Skor har uppfödaren alltid skickat med i valpkittet till sina valpköpare.
#9 Oki. Då litar jag på det=) Kanske skulle kila och köpa ett märgben idag då. Nåt särskilt man ska köpa då eller är alla märgben lika?
Jag sa till om att ha mindre märgben eftersom de är grymt stora, nöt är det man ska köpa. jag fick säga till butiken att ta hem mindre från kalv det är lagom stora.
#11 Oki. Då ska jag ringa djurbutiken och höra om dom har märgben från kalv. Tack!
Skor har jag också köpt en gång, hahahah Hugo åt upp snörena först ;D
jag tycker att du ska uppdatera till såna smala hudben
när min hund åt upp sina ben på 5 min bytte jag upp mej :) det funkade kanon och det blir ju billingare i längden
du kan även köpa hem den vita ringen, det är hjärngymnasstik samtidigt :) trots att min tik är 2½ tar det henne 4-6 dagar att tugga upp en sån vit ring
15 menar du TS första inlägg? Det är raka hudben hon menar och de är kanske kokta innan man köper dom (sen torra) Men som du säger råa märgben har Enja klarat av med fint fint och jag tycker de är klart bäst :) Nyttiga är dom med 
16,Det har jag aldrig sett att det står så på…men å andra sidan köper jag ju inte dessa ben heller
17 Jag vet inte om de är kokta eller vad de är
Och ja det är ju märgbenen som äts här med dessa hudben tuggas väldigt lite på ofta får de kastas när jag anser de vart i ägorna lite väl länge
#15 Jag menar dessa som är vita istället för mera åt det beiga hållet. Dom är kokta och sen torkade. Dom är mildare för valpen.
19,Aha då förstår jag har ju sett sådana på djuraffären
,men som sagt det går ju lika bra att ge ett rått märgben om man vill……
#20 Vart hittar man råa märgben?

#21 Ja brukar köpa råa märgben från frysdisken på Willys, finns säkert i andra butiker också.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
21,En del ICA butiker har det också fråga i charken när du går dit,vet ej hur det är med coop….en del zoo-affärer är återförsäljare på färskfoder och dom kan kanske ta hem,själv köper jag hos min återförsäljare på färskfoder,billigt och bra
#23 Tackar! Ska kolla runt lite.
#22 Willys har vi alldeles inpå knuten, kan kolla där.
24,Var noga med att fråga vad för ben det är om det inte står på,och fråga också om dom varit frysta tidigare,du kan få en reaktion på magen om dom varit frysta fler än en gång,och det ska ju vara ben som inte flisar sig….
24, du kan även säga till säkerligen på willys att du vill att de tar vara på lite märgben av mindre storlek.
jag köpte igår nåt tuggben liknade som var gjord av kalv el ko o hon sa i affärn att de inte går sönder eller lossar bitar utan de blir segt så hundar jag mycket och tugga på …

#27 det beror nog på vilken hund som tuggar på dem… De flesta hundar jag haft har gnagt och blött upp så det blivit segt, men ger jag sådana till Velvet så låter det bara "krasch krasch krasch" så är benet slut, hon biter sönder dem direkt utan att gnaga.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!