OT Vårtecken äntligen!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
På vägen hem från promenaden imorse fick vi se en fjäril som precis vaknat ur dvalan! Snacka om häftig syn. Jag tog upp den och skulle sätta den i trädgården där den är mera skyddad, men den smet inne i våran bostad. Sen när jag skulle sätta den på det lilla gröna som kikade fram i våran rabatt så flög den sin väg innan jag hann och ta en utebild…så denna får duga. Härligt vårtecken.
P.s Det är en Nässelfjäril och det är inte många fjärilsarter som övervintrar som vuxna, men denna gör det.
Åh vad härligt! Här har värmen börjat komma & jag hoppas det håller sig så! Men enligt vädret skulle det bli kallt nu till helgen… Men helgen efter det skulle det bli upp emot 13+!
Här är det 13+.
Haha, kollade på termometern och såg att det var 13+ här också 
#4 Härligt!

Vad härligt, tack för den fina bilden, jag tycker nässelfjärilar är så vackra 
Här skiner solen för fullt, det är +grader och slaskigt = våren är p G!
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Här i Munkfors är det också vårkänslor idag! +11 var det sist jag kollade och det har börjat kika fram gräs på gräsmattan 
Stackars fjärill det är lite tidigt att vakna men man blir ändå lite glad av att se vårtecken, vi har snödroppar och annat som börjar titta upp :) idag är det jätte skönt ute så på med vårjacka efter maten o ta en härlig långpromenad :)
#8 Nä, det är inte tidigt för nässelfjärilarna. Dom vaknar bara när våren är på väg på riktigt.
Här "kom" våren igår för att det är lika fint väder som det var igår fast lite varmare idag. :D
Fin bild :)
Mvh Ida med djuren!
Medarbetare på blandrashundar.ifokus
9 hmm nja det finns inte blommer o äta ute nu vissligen lite vatten men de lever ju inte bara på vatten, men jag är inte så påläst på fjärillar tycker bara synd när de vaknar innan det finns blommer ute :P
Vi har blommor. Så helt tomt på mat är det inte.

Ja nu är våren verkligen påväg. Här börjar snön smälta mycket och stora gräsplättar tittar fram. Några blommor har också synts till :D Idag var det 10 - 12 grader ute = Jätteskönt!
Vad fin :D Hoppas våren är på väg här med, varit ganska varmt senaste dagarna, så hoppas på att resten av snön försvinner med nu ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag ser ungefärg hälften av våran trädgård nu, förut var det täckt av snö. Blir och plantera nästa vecka om snön är helt borta i trädgården då.
vi har ingen snö alls här bara där de skottat upp högar så nu sopar dom vägarna lite :) Jag har vart ute o sopat våran uteplats och tagit ut fula plaststolar vi ska hämnta utemöblerna senare i vår i stugan… :) Såg idag fina snödroppar i en trädgård o en katt som njöt av vårvärmen. Åh vad det är mysigt.
#15 Samma här :D
Jag längtar tills jag kan plantera lite blommor osv :D
Ååh vad jag saknar min balkong nu när ni pratar om att plantera och så.
I min förra lägenhet (en studentlägenhet) hade jag en inglasad megabalkong! Där hade görmysigt hela sommaren, fick plats med soffa, bord, kaninbur, tomatodling, jordgubbar, potatisodling, örter med mera :) Bra sommar! Sen vart vi inte studenter mera och flyttade till hyresrätt. Valde läget och hyresnivån framför balkong/trädgård. Men i framtiden ska vi ha trädgård eller en ordentlig balkong har vi bestämt!
Min dröm är en gård men egentligen vill jag nog ha ett radhus så att jag får fördelen av trädgård, lugnet och närhet till naturen samtidigt som jag slipper en äcklig källare, en massa onödig yta och kan ha nära till stan.
Sorry, OT. Men våren får mig att börja drömma 

#18 Klaga inte, här är rabatter & buskar fortfarande täckta djupt under snön 
_**/Mvh Anne
#21 Vår gräsmatta ser konstig ut, ena sidan är ingen snö, andra sidan massa snö xD Men det är den sidan som ligger närmast skogen som har snö kvar, för där tränger inte solen fram lika lätt.
Oj har ni forfarande snö kvar? :O
Här i Skåne (lite utanför Landskrona) så är det 10+ och sol varmt är det också. Så här börjar snödropparna (stavning?) komma fram. 
Mvh Ida med djuren!
Medarbetare på blandrashundar.ifokus
#23 Ja här i blekinge är det med sol och plusgrader, hade 14-15 plusgrader idag:) Men snön envisas med att ligga kvar på vissa stället ;) För solen kommer inte till riktigt där och kan smälta bort det:) Jag bor i Blekinge fast nästan vid kronobergsgränsen:D

#23 Ja jag bor ju uppe i Norrbotten så här är det snö kvar till slutet av april/början av maj oftast. Ibland kan det finnas nån liten snöplätt kvar på skuggigaplatser ända till slutet av maj.
_**/Mvh Anne
#25 Aha okej :)