Äntligen en till...
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Idag tappade shanti denna tand nertill som var dubbel. Men den knasiga tanden och ev. en till sitter kvar, så två kommer ryckas nu i slutet av Mars om jag får en tid då.
Men vad jag är glad att en trillat till…kostar ju lite mindre.
Åh vad skönt :)
#1 Ja, jag har haft sån vånda över dessa tänder så detta lyfte upp min dag lite.
Två st tänder är det som ska dras.
3 förstår det men skönt att de tappas på vanligt sätt, för vi hålla tummarna att de sista gaddarna ger upp o tappas med :) slipper de dras ut
Vad skönt :)
Om hon tuggar och kampar mycket kanske de andra släpper också då.
Vickar du något?
Jag trodde att Ilsa hade blivit av med alla men häromveckan började hon blöda jättemycket när hon tuggade på en skinnrulle. Så jag kollade och det satt en envis kindtand utanpå den nya tanden. Den var lite lös, men inte så att jag kunde vicka loss den.
Men efter en massa tuggande på hårt tugg kom den till slut ut. Hon stod och tuggade på den en stund innan hon spottade ut den och då såg jag att den blivit lite brun så det var ju tur att den kom ut nu. Och den hade lite konstig form, lixom en pigg som inte brukar vara på mjölktänder så den satt väl djupare vilket gjorde att den inte lossnade med de andra.
#5 Tack!
#6 Jag har vickat, men knasiga tanden och en till sitter som berget.
#7 Tokigt!
Hoppas det går bra!
Åhhhhh….en sten har lättat från mitt hjärta! Idag kollade jag med en privatveterinär som jag blivit rek. att ringa om tand dragningen. Hon tar bara 800:- oavsett hur många tänder det är!! Nu är jag så glad när vi sparar tusenlappar.
Den 21/3 ska vi dit och dra tänderna.
#9 Så skönt :)
Var det mycket dyrare på annan klinik? Jag har inte koll på vad borde kosta…
Så bra att du fått en tid så du slipper gå och oroa dig över detta :)
#10 På djurkliniken var priset s.k rullande (beroende på hur många tänder och hur lång tid operationen skulle ta), 2500:- ca för två tänder. Hos denna privatveterinär var priset fast- 800:- oavsett antal tänder. Så ja, en stor skillnad på priser. Jag kommer att ha henne som fast veterinär för min pärla.
Åh, vad underbart att du hittat en som inte ruinerar Shanti-mamma totalt. Jag har tänkt så mycket på Shanti-babys tänder och er ekonomi med trasig bil m.m.
Ge Shanti en morgonpuss från mig 
#12 Ska ge en morgonpuss till en matvägrande Shanti.
**Matvägrar??? Smart Shanti som håller igen lite på kilona. Hon vet ju att klickergodiset lätt lägger sig runt midjan 
#14 Vi tränar inte varje dag, så värst mycket kan hon inte öka. Haha.
Idag blir det ingen utdragning eftersom min skjuts fått magsjukan vi hade förra veckan. Så på Torsdag blir det istället.
Vad skönt att den tanden med är ute:) Och vilken tur att du hittade den privatveterinären!:P Då sparar du in mycket pengar=)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#17 Ja, några tusen billigare…inget att klaga på.
#18 Nej det ska man inte klaga på :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Då kan du köpa hundgodis och en massa gott till Shanti för dom tusenlapparna du sparar
Jag tror Shanti håller med mig.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#20 hahaha. Ja det får hon i överfrlöd i alla fall- Var tvungen att ta undan 10 st ben hon bara hade som drällde på golvet. 
Fy ska hon börja matvägra nu oxå :S ursh ja jag har en som är superkräsen färskis VA!!!! får jag färskis
ger jag torrisar som jag har är det VA! TORRFODER… Men ger jag då rå kycklingvinge eller klubba åj vad det slinker ner, hon har ätit det sen hon var 6 v tydligen något hon inte matvägrar på
Har en dok som sitter o smackar o älskar färskfodret så henne får man vakta annars knycker hon Enjas med