Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: allmänt
Läst 655 ggr
[Forest]
0

Lathet på hundägare!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Idag när vi var ute o gick såg jag en kvinna med 2 hundar. Tänkte inte så mycket på dom förren båda satte sig  o gjorde moment 2. Varpå kvinnan tittar sig omkring som om hon inte märkte att de bajsade Tyst. Jag ställer mig o tittar på lite en bit ifrån stog vi o kom snett sett från dom gående. Som jag trode så strunta hon i ta upp bajset,och dessutom försöker skynda sig därifrån. Då ropar jag   - du missa visst att hundarna bajsade.  (tog ju ganska lång tid för dom att bli klara med Flört) Hallå du med 2 svarta hundar du missa visst att hundarna sket! Oj pratar du med mig?! Vad sa du? Du har två stora skithögar att ta upp där o pekar mot skiten. Aha bajsa dom…. Jotjena missa du att du stog still i nästan 1 munut för att dom lukta eller vad. Ja det missa jag visst helt. Hon har bajspåsar till min förvåning o går o tar upp bajset hittar även till papperskorgen som bara var 2 meter till oxå. Så säger jag, är ju så otrevligt med folk som inte tar upp hundbajset o framför allt här vid en skola. Barnen får hela tiden bajs på skor o det får man ju stå o skura bort. Då svarar hon: ja det är ju inte så roligt jag skura mina skor förra veckan Förvånad att det finns latahundägare som har hundar.  Skaffar man hund vet man att man har bajs o plocka upp dagligen sa jag Cool

Detta är 2a gången jag ser henne missa ta upp efter sina hundar men förra gången var hon för långt ifrån men såg visitkorten efter hundarna Tungan ute

AnneN
0

Haha, tummen upp för dig! Skrattande

Ser jag någon som "missar" att plocka upp så brukar jag gå fram och erbjuda dem att få en av mina extrapåsar att plocka upp med, för att det ser ut som atta de "glömt" ta med sig egen påse Tungan ute

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Vosjes
0

På tal om plocka upp.
Jag bor på botten våningen med en naken rabatt nedanför mina fönster så på morgonen brukar jag mysa i spel-soffan som står vid ena fönstret med fönstret öppet ihop med en katt eller hund och titta på solen stiga. Idag blev det inte så då när jag öppnade mitt fönster låg det en enorm färsk hundskit precis innanför fönstret.

Bor det hundar eller hästar här? tänker jag fortfarande och att dom inte har mage att plocka upp det.

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur